Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Hallo ik ben Daniel ik ben nieuw hier en ik heb een probleem met een vr6 van mijn neef.
Hij heeft bijna een half jaar stilgestaan en we hebben hem geprobeerd maar de accu was helemaal leeg dus we hebben er startkabels aangedaan en geprobeerd te starten. Dit wou niet de startmotor deed niks alleen we hoorden soms een tik, en na een paar keer rookte er ook iets?.
Na een paar keer proberen te starten hebben we hem geprobeerd aan te duwen maar dat deed het ook niet.
Toen hebben we een nieuwe accu gekocht en erin gezet en ook geprobeerd, alles deed het weer lampen radio etc etc, maar hij sloeg niet aan , we hebben hem op het contact gehad en alle lampjes branden maar tijdens het starten gebeurde er NIKS, niet eens wat gejank van de startmotor nee helemaal niks alleen soms een klein tikje, toen hebben we wat geprobeerd zoals de accupolen er opnieuw op en eraf maar werkte ook niet.
Paar tikken op de starmotor gegeven maar werkte ook niet ( mijn vader zij dat dat vroeger wel eens hielp )
Dus wij hebben er verder niet veel verstand van.
Dus hulp is wel welkom.

Alvast bedankt,

Daniel.
Bedankt voor je reactie!
We hebben even een monteur gebeld en die zij dat we ook de startmotor konden starten met een draad van de min naar de plus op de accu ( soort van hotwire'en) zodat hij dan rechtstreeks draaide want mijn neef had de golf vroeger als eerste auto en toen zat er een alarm in en dat is er toen wat uit gesloopt door een eigenaar maar we denken dat dat nu weer wat meespeelt dus dat hij de start onderbreekt, mijn neef heeft de auto naar zoveel jaar weer teruggekocht
Waar woon jij eigenlijk Mario?
In friesland? in de buurt van sneek?

Gr. Daniel.