Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door marc
Mijn spanrol maakt nog al lawaai (volgens mij), kun je daarvan de lager ook vervangen of moet je de hele spanrol vervangen??
Mag/kan de motor ook ff zonder riem draaien zodat ik kan vaststellen dat
het wel daadwerkelijk de spanrol is :wink: denk zelf van wel maar dacht vraag ff :mrgreen:
Door ATi
:lol:

Ding heeft ook zoveel namen: spanrol, spandemper... #-o

maar probeer dat eerst maar (opnieuw invetten) kan echt helpen, tenzij het lager echt helemaal ruim is geworden... =P~
Door Jochem
ik heb laatst gewoon maar de hele spanner vervangen. (multiriem liep er op de snelweg spontaan af, dus vermoedde dat de spanning niet goed was.)
was maar 72 euro via ebay ofzo..
Door jon
mijne heb ik ook vervangen. begon ook herrie te makne heb gwn een komplete spanrol gekocht.
Door tempel
Spanner in zijn geheel vervangen is niet verkeerd , komt ruimte op de arm na een jaar of 15.
Door marc
Zal eens kijken wat nu het beste is, de boel vervangen en invetten of de hele spanrol vervangen
Door Mars
Gewoon de spanrol in zn geheel vervangen.
Niet op bezuinigen, als het vast loopt ben je verder van huis
Door ATi
Je zal gewoon even moeten bekijken of dat lager erg veel speling heeft, een nieuwe heeft ook wel wat minimale speling, maar het moet niet zo zijn dat hem echt kan kantelen, vergeet ook niet dat het wieltje snel draait! sneller als de motor zelf (poelie onder is immers groter dan het wieltje, dus kan je wel nagaan)

wat gewoon jammer is dat ze het wieltje met lager niet standaard los verkopen bij de dealer, oke daar gaat dan de discusie weer lopen dat zo'n spandemper ook aan slijtage onderhevig is, zo ver ik kan zien en bepalen is het een spanner met alleen een sterke veer... als er een demper in zou zitten kan ik me voorstellen dat je hem in zijn geheel moet vervangen
Door tempel
Op Ebay adverteert af en toe een bedrijf die spanrollen los levert , zit een SKF lager in. @Ati , volgens Gates heeft het ding wel degelijk een dempende functie.