Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door joyyy89
heyy allemaal

ik ben bezig het subframe eruit te halen uit me auto + die motor

maar

een schroefje van het subfame (onder het auto) zit helemaal vast dat ik die niet meer los krijg...
weg flexen? maar dan is het tog helemaal naar klote omdat er nog een kleiner stukje van het schroef blijft inzitten (in het auto)

weet iemand hoe ik het schroefje eruit kan krijgen? anders krijg ik het subframe niet uit ,,, wil er vr6 inbouwen ,,,
Door joyyy89
warm maken etc heb ik ook al gedaan maar lukt ook niet .
ik kan nog wel te proberen aan te draaien maar hy zit echt helemaal vast.
is er misschien nog een ander manier om hem eruit te krijgen?

Afbeelding
Door Jochem
nu heb je de kop beschadigd!
kijk dat je de flens weg flext ok, maar niet de kop!

Met een grote slagschroefmachine draai je hem denk ik dol. je moet toch eerst de roest rondom verwijderen
Door marcel
wat ik altijd doe als ik het niet los kan krijgen is met een een groote
schroefen draaier waar achter op een stalen dop zit zo dat je er met een hammer op kunt slaan een sleufje in de kop tikken waar je de schroefen draaier goed in kunt zetten
en dan los tikken daar schrikt hij wel van maar idd wel eerst goed warm stoken
en dan los tikken

succes
Door jelle1234
al geprobeerd om een pijp op een sleutel te zetten? zodat je een groter moment krijgt. hopelijk heb je de bout niet al teveel beschadigt
Door JeanCullas
Hey

ik ben nieuw op dit forum en heb me nog niet voorgesteld maar ik zie hier onmiddellijk een probleem dat ik al veel heb meegemaakt

Dus even om te helpen:

Deze schroef krijg je enkel los op de juiste manier door heel lang te verwarmen en dan met de dop en dan zo een buisje om je dop op te zetten en hier een lange buis overheen

zie foto
Afbeelding

Heel voorzichtig trekken want je hefboom is groot......

Heb deze schroef al 3 keer afgebroken en dan achteraf chassis moeten openslijpen en nieuwe moer inlassen dus wees voorzichtig !