Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
#240075
Hallo,

Weet niet of iedereen me voorstel topic had gelezen, maar had daar al verteld van de lange bout in verkeerde gat Resultaat koelwaterlekkage uit boutgat.

Nu ben ik gister bij een andere complete auto wezen kijken, die man vertelde mij interieur is bagger veel interieur dingen kapot evenals lampjes enz. MAAR de motor is helemaal top! Kom daar aan ja zegtie hij bokt/stottert een beetje, even nieuwe benzine erin met injector reiniger en het is goed.
Hij start de auto ijs en ijs koud wassie en liep gelijk en mooi.
Goed, ik ga dus even een blokkie om auto stottert en houdt best erg in vanaf 2000 tot en met 3500/4000 toeren.
Even wat dingen geprobeerd onbelast is het stotteren inhouden minder dan belast met rijden dus.
Bij terug komst van het blokkie om nog even de auto stationair laten draaien en wat mij opviel was dattie toen een beetje schommelde in toeren.

Nou mijn vraag: Wat denken jullie zou dit een ernstig probleem zijn? Of iemand dit al eens mee gemaakt?
Heb hier een complete donorauto die prima liep en geen problemen had op het boutgatlekkage incident na. Voor misschien wat onderdelen.

Hoor het graag van jullie!
Laatst gewijzigd door JeffryVW op 18 jan 2012, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#240077
een 92 er loop altijd een beetje onregelmatig ( rotor )

weet je wat het is jeffry , het kan zoveel oorzaken hebben

begint al met een kleine 10 tale kleine dingen wat er aan kan mankeren

het forum is een talrijke informatie bron , gebruik ook de zoekfuctie,s even :wink:
Laatst gewijzigd door jacobus op 18 jan 2012, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#240088
Ja wat je zegt Jacobus,

Mijn cbaie rijdt nu weer goed.
Na het vervangen van de stappenmotor en een nieuwe accu.
Maar dat is hierin geen wetenschap kan aan zoveel dingen liggen.

Eeert uitlezen geeft wellicht een indicatie, maar ook dat is geen volledige uitsluiting.
Mijn uitlezen gaf ook geen storingen aan mbt het inhouden en liep de motor stationair ook goed en was ook de gas respans goed.
Motor pasten in de koude en warme toestand op en liep mooi in hoogte in de toeren.
Dus eerst maar uitlezen en anders stap voor stap onderdelen vervangen voor )nieuwe]' of goed gebruikte.

Succes.

Mark vr6 cabrio.
#240092
Ja de zoekfunctie had ik al gebruikt maar daar vond ik niet echt iets wat ook op mijn probleem leek.
Het is ook niet een klein beetje stotteren maar vrij erg, uitlezen lukt zo niet want ik heb de auto niet.
Heb hem namelijk niet gekocht. Ik weet dat het een 10tal dingen kunnen zijn, maar ik dacht WIE WEET heeft iemand anders hetzelfde gehad. Blijven tenslotte auto's die vaak zat dezelfde dingen kapot hebben.

Maar wat denken jullie? Moet ik de gok nemen en de auto kopen?
#240095
Ik zou niet zomaar een gok nemen, oke ik heb 7 jaar geleden ook een gok gedaan, ik zocht een GTi en kwam met een VR6 thuis, wist eigenlijk (nou jah, de theorie wel een beetje, en dat van de ketting) niks van deze motor... maar aangezien ik de tweede eigenaar zou worden, en alles gewoon klopte (zonder storingen en of wat dan ook) heb ik de auto gekocht... dus als je een VR6 koppt die al een tal van storingen heeft neem je gewoon een bepaald risico...

wat is de km stand?
hoeveel eigenaren heeft ie gehad?
zitten er wel facturen en of onderhouds boekjes bij?
wat vraagt die persoon ervoor?

etc...
#240102
ATi schreef: wat is de km stand?
hoeveel eigenaren heeft ie gehad?
zitten er wel facturen en of onderhouds boekjes bij?
wat vraagt die persoon ervoor?

etc...
Km-stand= 221***
Eigenaren geen idee niet na gekeken, hij heeft hem wel langer dan een Jaar.
Facturen zitten er genoeg bij ook van de Vr6 Specialist.
Hij vraagt er weinig voor vanwege het interieur gedeelte wat er bijna volledig uit ligt en een deuk in de deur.
#240108
Tja, is altijd moeilijk, je kan vragen (als ze het nog weten :lol: ) bij de VR6 specialist? mischien zeggen we wel ow die! VR6... :mrgreen: (nou jah bewijze van)

ik vind het best moeilijk om hier wat te zeggen, ik zou de VR6 moeten zien, moeten horen lopen...
#240208
HHmmm dat is een goeie had ik nog niet bij stil gestaan. Maar geeft de ECU niet gelijk een storing op de Hall op het moment dat er iets mis gaat in je verdeelkap? Want dat zou het probleem ook heel goed alleen in de Rotor/verdeelkap zitten.
#240210
Eigenlijk zou je hem even moeten uitlezen, toen ik bij de VR6 ging kijken voor mijn buurman, had ik de laptop mee, die vent (verkoper) zat me wel ff raar aan te kijken :mrgreen: maar snapte mijn punt wel... haha

ik zeg jah, we komen helemaal uit groningen (VR6 stond in venlo) dus ik zeg moet wel beetje zeker zijn van alles voordat we kopen... :) het mooiste was dat ie helemaal geen storing gaf :mrgreen:

hoe dan ook, een VR6 kopen is altijd een bepaald risico, omdat die wagens al dik 15 jaar oud zijn... :x
#241646
@jeffryVW

Zal je een tip geven uit eigen ervaring. Ik had eerder ook een vr6 gekocht en die liep ook niet goed. Meestal doen ze de auto dan weg omdat ze het zelf niet kunnen vinden en of dat het al genoeg geld heeft gekost.

Die van mij had ook kettingrevisie gehad zogenaamd en sindsdien wou hij nooit meer goed lopen. Het begon met een klopsensor, toen was het de luchtmassa meter, toen bleek dat de blauwe sensor een sensor van een andere auto was, in ieder geval hij gaf verkeerde waardes aan de ecu. ( hij knalde uit de inlaat).

Door deze auto heb ik wel veel geleerd, en natuurlijk niet te vergeten door dit forum maar wees slim en volg de raad op koop een goede want aan andermans ellende heb je niks.
#241717
Wat westertje zegt klopt helemaal, Maar een gereviseerde motor hoeft ook niet altijd perfect tezijn,
Heb zat auto's gezien die na een revesie binnen de ton al in de soep gelopen zijnn..
Maarje moet ook wel een beetje geluk hebben, De een rijd jaren rond zonder kosten,En de ander is altijd aan het beune..
#241753
Het klopt wat je zegt Stigters v6 4motion, bij mijn corrado giert de ketting er in na 80k, althans ze zeggen dat de ketting er in giert moet er nog naar kijken. Er blijkt imitatie revisie setjes op de markt te zijn waar de ketting geleider zo van weg is.

Je moet altijd geluk hebben met een vr6. Ik koop in ieder geval niet meer zo'n vr want heb er van geleerd. Voor dat geld had ik een goede gehad en had ik er nu nog mee gereden.
#248819
hallo ik ben hendrikjan ik heb onlangs een corrado vr6 gekocht en nou als ik vol gas ga rijden dan vanaf 4500 toeren dan gaat hij stotteren en houd hij vreselijk in weet iemand waar dat dan aan kan liggen verder loopt de motor super en hij doet het niet altijd dat hij gaat stotteren en dan inhouden.

gr hendrikjan