Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
mwah ik denk dat je gewoon moet checken of wel de juiste thermostaat hebt gekregen... er zijn er verschillende ik had er op een gegeven moment eentje gehaald die bij 80 graden open ging en dat was veelste vroeg... na onderzoek in etjka kwam ik er achter datik de verkeerde van de dealer had gekregen .... ik heb die toen terug gebracht en de juiste gekregen probleem opgelost... ook kan het zijn dat de bekabeling van de sensor/schakelaar in de radiator vies is of de sensor daarvan is niet meer goed even meten en met contactspray aan de slag helpt ;)
als je ventilator aanslaat bij 102 graden moet vanaf dan toch gewoon je temperatuur gaan zakken? en dat doet het niet?
Laatst gewijzigd door ericos00 op 22 nov 2011, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
nee oke, mijne liep eerst ook door tot 110,115.. maar mijn fan sloeg dus niet aan:P
dus in de file zat ik altijd met het zweet op men voorhoofd van de zenuwen [-o<

en die houd het nu wel mooi op 90 graden bij stilstand. onder t rijden met dit weer 75/85 graden dus denk dat ik ook maar eens een nieuwe thermostaat moet gaan halen?..
1. Thermostaat stuk, of sensoren brak

2. Slechte waterpomp!!! (schoepjes die missen, en of zijn afgebroken door ouderdom)...

3. Hulpwaterpomp verstopt en of draait niet meer

4. Of in het ergste geval brakke koppaking (nee niet lek!) maar wel grotere gaten door ouderdom in de koppaking en vandaar slechte afkoeling in cilinderkop... en daardoor hogere temp, en harde waterkoelslangen...
maarja hoe warm kan het max worden dan?
dat vraag ik mij wel af..
ben net naar huis gereden beetje getrapt ging ook 112 grade worden.
en daarna zakte ie gwn toen ik langzaam ging rijden
maarja hoe warm kan het max worden dan?
dat vraag ik mij wel af..
ben net naar huis gereden beetje getrapt ging ook 112 grade worden.
en daarna zakte ie gwn toen ik langzaam ging rijden
haha, dozen inderdaad. en toch zit er ook nog een lekker geluidje in die dozen.
tempel schreef:
ericos00 schreef:Wat een vreselijk vieze kleur!
Volgens mij een Volvo kleur , van de T5 , behoorlijk snelle blokkendozen zijn/waren dat.
4681470030_f4cb10905d_zVolvo T5r cream yellow.jpg
4681470030_f4cb10905d_zVolvo T5r cream yellow.jpg (148.59 KiB) 1382 keer bekeken
Mijn Golf is haast klaar bij de spuiter/plaatwerker , als ik dit zo zie begin ik weer te twijfelen. Volvo blokken , uit die tijd tenminste , gaan nooit stuk. :roll:
da's bewezen door jantje lammers: die reed altijd de versnellingsbakken aan gort maar sinds hij met de t5r begon te racen was dat probleem niet meer aan de orde .... wel een ding het dashboard is wel erg hoekig maar ach het hoort erbij ;) zijn heerlijke wagens verder en zolang je net zijwaarts geramt wordt zit je erg veilig ;) dus ik snap je probleem erg goed :mrgreen:
klamath schreef:Ik vind die gele Corrado super staan in die kleur om eerlijk te zijn.
Ik ook , kennis van mij heeft een Golf2 GTI in die kleur laten spuiten , jaren geleden . Vind bij deze kleur die BBSjes
echter een noodkijk :lol: