Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
002 Spruitstuk '91er Passat.jpg
002 Spruitstuk '91er Passat.jpg (131.49 KiB) 1028 keer bekeken
Het eerste VR6 spruitstuk op een 2.8 liter motor , heeft dezelfde afmetingen als de latere 2.9 spruitstukken.
Deze motoren hadden overigens ook dezelfde nokken assen als de latere ABV blokken.

Foto is van Richard " Parebool " zijn auto , is in onderdelen verkocht. Als iemand nog zo'n spruitstuk heeft liggen houdt ik me aanbevolen :mrgreen:
@ tempel: bovenkant ziet er hetzelfde uit ja .... onderin is het vernauwd dus zal je het moeten aanpassen ( lees lassen) en de rand uit de gasklep moeten slijpen daarna moet je ook nog een 2,9 gasklep hebben ..... of je knalt 'm er zo op als je de boel standaard wil houden ;)
Corrado en Golf 2.9 spruitstuk.JPG
Corrado en Golf 2.9 spruitstuk.JPG (135.53 KiB) 1008 keer bekeken
manifold2verschil 2.8-2.9.jpg
manifold2verschil 2.8-2.9.jpg (78.2 KiB) 1011 keer bekeken
140inlaatspruitstuk.jpg
140inlaatspruitstuk.jpg (4.32 KiB) 1011 keer bekeken
Nee , Errol , dit ding is qua opbouw hetzelfde als de 2.9 . Jij hebt er dus geen verstand van :lol: Dit was van het eerste VR6 blok , gemonteerd in de Passat. Overigens , in mijn auto ligt een 2,9 l ABV blok , en alle daarbij behorende delen. [-X

Het spruitstuk wat Karakan op zijn vorige Golf had was dus de opvolger van dat apparaat met de ingegoten letters , afkomstig van een 2.8 liter blok :lol: De latere spruitstukken hebben die kwart cirkel aansluiting niet meer bij de olie vul opening. Beide manifolds zijn dus van een 2.8 liter blok

Zeypveld heeft dus wel een beetje een punt :mrgreen:
Laatst gewijzigd door tempel op 27 okt 2011, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
ik had er eentje op mijn 2,8 zitten en geloof me dat ding is onder vernauwd ondanks het feit dat de bovenkant voledig gelijk is aan de 2,9 ... zodra je het omkeert ziet het er uit zoals op de door jouw geplaatste foto Afbeelding
en dat is incl de extra rand bij de inlaat klep ... (zucht ik wordt hier zo moe van :roll: )

enne voor jouw info de ingegoten letters had ik ook maar dat ding heb ik door verkocht nadat het gepolijst was want ik had toen zelf een opgeboorde 2,9 ABV ook met alles erop en eraan (3.0 ABV dus)
Laatst gewijzigd door Northpole op 27 okt 2011, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Errol , ik word moe van jou. Ik heb het over het spruitstuk van de eerste VR6 , geplaatst in een Passat.
Zien er aan de onderzijde uit als een 2.9 spruitstuk , hebben de opdruk 2.8 . Stond 3week geleden nog 1 op Ebay , biedingen waren opgelopen naar €300,- Dan haak ik af :roll: Dat jij dan een exemplaar met een kleinere inhoud hebt gehad is mooi , die had ik namelijk nog nooit gezien.

Het spruitstuk op de foto is ook met grote inhoud , identiek aan het 2.9 spruitstuk. Hebben in het verleden foto's van op VW-forum gestaan.
mooi dat we moe van elkaar worden ik heb ze nooit gezien op een vr6 maar ik had er eentje met opdruk erin 2,8 dohc en kleiner.... maakt verder niet uit als deze op de passat was geleverd heb ik de mijne toen voor veelste weinig verkocht... los vandat feit het was ook nog eens gepolijst voor de rest whatever :mrgreen:
echt niet men noemt dit een geanimeerde discussie :mrgreen:
gezien tempel maar ik heb het over golf inlaten niet over passat inlaten vandaar de Whatever :mrgreen:
gnagnagna ... tja en als we alle inlaat modellen erbij moeten halen dan moeten we hiervan ook effe het nummer opzoeken in de onderdelen catalogus en dan zouden we ook effe moeten checken in de catalogus van mercedes, ford, seat, etc etc etc want die hebben ook de vr6 gebruikt ;)
Laatst gewijzigd door Northpole op 28 okt 2011, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het nou een overzichtelijk topic was zou ik zeggen, ja Jochem, Sorry dat ik niet gekeken heb.... Maar ik ben al 4x door het topic heen gegaan en kreeg het me niet goed voor de geest doordat alles maar overal neergegooid is.........

Dus ipv mij "de les te lezen" door te zeggen dat ik moet gaan lezen had je ook gewoon even antwoord kunnen geven en dan was ik klaar geweest.

Ik ben nu net nog een keer teruggegaan en kon het niet duidelijk vinden, dus graag een antwoord of verwijzing naar de betreffende post.
De inhoud in deze en eventuele flow is gewoon hetzelfde gebleven? Ik zoek namelijk een spruitstuk (om te polijsten) en dat mijn huidige motor gewoon kan blijven draaien terwijl ik met dat andere spruitstuk bezig ben.
Ook de flens is dan hetzelfde (ivm gasklephuis).

En weet je toevallig ook nog waar ik op moet letten, zoals zwakke plekken waar haarscheuren ofzo kunnen ontstaan?

Bedankt in ieder geval voor je reactie tempel! :-)
Aha, ik heb geen electronisch gas, wel een gasklephuis met WOT, STK en TPS erop... Mechanisch bediend.

Ik had het topic doorgebladerd en kwam tot de conclusie dat een 2.9 inlaatspruitstuk de volgende vwnummers kan hebben:

021 133 223 AD (Syncro)
021 133 222 E (Halve maan)

Of waren er meer?
GSPT schreef:Dus ipv mij "de les te lezen" door te zeggen dat ik moet gaan lezen had je ook gewoon even antwoord kunnen geven en dan was ik klaar geweest.
Je kan boos worden, maar bekijk het eens van mijn/onze kant.
Loop hier al x jaar rond en ben voornamelijk steeds dezelfde vragen steeds opnieuw aan het beantwoorden.
En het spant de kroon als je dan een vraag stelt in een topic waar het antwoord een pagina eerder staat. ;)

niets persoonlijks verder hoor :)
Klopt, dat snap ik ook. Maar als de moderators of TS het dan eens op orde hielden...
En boos ben ik niet, ik ben blij dat ik mijn antwoord alsnog heb gevonden. Maar je moet van mij niet verwachten dat als ik iets ga zoeken in een kelder die uitpuilt van de rommel, dat ik het opgeruimd ga achterlaten. Dan ga ik gewoon vragen waar het ligt, pak ik het en ben weer weg.
Het zelfde geld voor dergelijke topics. Ik heb serieus het topic doorgelezen en ook de zoekfunctie gebruikt, maar kon het er niet direct uithalen; het is te onoverzichtelijk.

Dat jij hier een jaar rondloopt en dan ook alle topics kent, daar heb ik ook de tijd niet voor. Dus als ik even zoek, het niet kan vinden dan vraag ik het gewoon. En als je niet wilt antwoorden kun je het beter laten dan het topic nog verder te vervuilen met dat ik de zoekfunctie moet gebruiken...

Ik snap heus wel dat het vervelend is als mensen maar vragen zonder te zoeken, dat is logisch, maar scheer "ons" aub niet allemaal over één kam. Ik had dan inderdaad het juiste topic gevonden, maar op ebay kom ik dan allerlei vwnummers tegen en wil zeker weten dat ik de juiste in huis haal. Ik ben serieus met mijn auto bezig, ben geen monteur en heb ook niet direct de beschikking over informatie welke in de standaard boeken staat of je bij de dealer kunt inzien... Wat is er dan fijner dan een (snel) antwoord via een forum?

Groeten Geert-Jan