Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Probleempje,auto heeft 341 dkm achter de kiezen,motor draait goed,start goed alleen de laatste tijd valt me op dat het lang duurd voordat de motor op temperatuur is( volgens temp.meter).
En als hij warm is het stationair zomaar van de 800 rpm naar de 1000/1200 rpm gaat.(bijv. bij de verkeerslichten.)
Zat zelf te denken om thermostaat en temp.sensor te vervangen.
Om eerlijk te zijn begin ik een beetje moe te worden van de auto laatste halfjaar veel geinvesteerd in deze auto.( OK beestje is van 99).
Maar goed terug naar mijn probleem, iemand ermee bekend.
Nee,had ik nog niet gedaan,doe ik vanmiddag op het werk,moet toch links raam mechanisme vervangen,
Als er wat uitkomt laat ik het weten,laat zo wie zo wat weten.
Btw je had gelijk over mijn acceleratie,heb destijds gelijk 4 nwe bobines erin gezet,probleem weg.
Grz
Paules,auto uitgelezen (met VAG-COM) en geeft inderdaad PO116 Engine coolant sensor aan , geeft ook P1602 aan ,maar accu is eruit geweest.
Ga ik de temp.sensor maar vervangen,als ook voor de zekerheid de dynamo ( heeft bijgeluiden) verder nog re.voor nieuw fusee incl.lager en naaf,achter nieuwe rubbers in de achteras ,vooras de draagarmen en dan vind ik het goed met de Golf.
Afgelopen jaar onderstel vernieuwd,schokbrekers en veren(sport),wiellagers rondom vervangen en rondom nieuwe sportschijven van Brembo incl.blokken en achter 2 nieuwe remtangen(klauwen).
Heb nog een kompleet nieuwe uitlaat liggen alsmede een 200 cel metalcat(katalysator).
Dus als ie mei juni eruit gaat heeft de nieuwe eigenaar weinig zorgen.
Bedankt voor je moeite en een gooje rutsch(goed uiteinde).