Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door VW-GTi_6-Nick_T
Mannen,

Ik reeds gister op weg naar huis van werk, waarnaar mijn auto toen hij warm werd vlak bij huis hevig in te houden (voelde als noodloop maar motormanagment lampje brandde niet). Het vermogen viel weg en er kwam een verbrande olie geur naar binnen. Ik reed door tot hij ergens van de weg veilig stond (ca 50m verder). Hier zette ik de auto uit. Toen ik deze wou starten wilde dit niet meer. Ik liep verder naar huis, vroeg bekenden om hulp om even mee terug te rijden, probeerde weer te starten maar lukte niet opas toen ik mijn gas een paar keer intrapte tijdens starten lukte het.
Vandaag probeerde ik te starten en dit lukte zonder problemen. Ik reed ermee niks aan de hand, wel tikt mn n80 valve (nog steeds) en heb ik in de tussentijd mn kat eronder laten zetten zonder het roetfilter. Er komt soms wel een trillend geluid naar binnen alsof mijn meubilair trilt, maar mijn zusje zei net dat het van voor af komt. Ik reed mijn rondje net samen met haar tot de auto goed warm was en haalde ‘m lichtjes open tot de turbo op gang kwam, lukte allemaal.
Ik zette de auto terug, bleef er eventjes in zitten en probeerde ‘m te starten. Mijn dashboard ging hevig knipperen en tikken en er kwam geen start geluid. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?!

Groeten,
Nick
Door PaulusB
Hoi hoorde je toevallig ook allemaal suis geluiden onder de motorkap vandaan komen? En zie je veel vettig olie substantie zitten op het plastic deel onder de motorafdekkap ? Rond de pcv klep.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

PaulusB schreef:
09 dec 2018, 09:14
Hoi hoorde je toevallig ook allemaal suis geluiden onder de motorkap vandaan komen? En zie je veel vettig olie substantie zitten op het plastic deel onder de motorafdekkap ? Rond de pcv klep.

Hoi Paulus,
Wat ik wel hoorde 5 min nadat ik op de weg zat, was alsof ik door een plas met regenwater reed zo een 2 a 3 keer terwijl dit niet het geval was (vergelijk het hiermee omdat ik dat ook dacht en het ook geregend had maar niet genoeg voor plassenvorming). Zal zo eens onder mijn motorafdekkap gaan kijken.
Er zit alleen heel lichtjes olie rondom, niks noemenswaardigs zo lijkt het...
Bijlagen
583F3ABC-B96B-4C96-A628-E0066E27F70B.jpeg
583F3ABC-B96B-4C96-A628-E0066E27F70B.jpeg (2.44 MiB) 48 keer bekeken
E50B46C3-D343-4D4D-A9B9-C906765C614C.jpeg
E50B46C3-D343-4D4D-A9B9-C906765C614C.jpeg (2.74 MiB) 48 keer bekeken
Door PaulusB
Oké als die klep gaat lekken gaat je auto suizen moeilijk lopen en olie drap er uit gooien. Zou hem toch even uitlezen voor de rest rookt hij niet uit de uitlaat? Mogelijk iets met de turbo.

PaulusB schreef:
09 dec 2018, 13:10
Oké als die klep gaat lekken gaat je auto suizen moeilijk lopen en olie drap er uit gooien. Zou hem toch even uitlezen voor de rest rookt hij niet uit de uitlaat? Mogelijk iets met de turbo.

Als er wat met de turbo is valt dat niet uit te lezen toch? Verder vind ik de benzine geur wel sterk, was altijd al, maar vooral met starten erg te ruiken. Ik vind de rook nu wel erg wit, maar dat kan ook door het koudere weer komen...
Auto draait nu en hoor een tikkend geluid met het n80 valve stekkertje eruit. Wellicht wijs om ook even mn bougies te laten checken of de kleur wat zegt. Want het klinkt echt als een vonk die tikt. Met uitlezen al eens eerder de melding van misfires en een keer wat met een cilinder maar dit verdween weer.
PaulusB schreef:
09 dec 2018, 13:31
Bobines even ook even laten checken.
Zijn toen ook vervangen... zijn wel van bosch dus geen originele maar of dat ‘t verschil nu zal maken???

Blijf het tikken apart vinden en de verbrande olie geur na het haperen en vermogenverlies die gelijk de auto in kwam. Wellicht zit er olie bij een van de cilinders?

Morgen laten uitlezen kijken of de foutmelding van de cilinders weer terug is gekomen.