Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door Pim1234
Goedenavond allen,

Ik heb ongeveer twee maanden geleden een golf 6 1.4 TSI uit 2009 met 110.000 km op de teller gekocht. Het valt de laatste weken op dat de motor bij een koude start de eerste 2 a 3 seconden nogal ratelt. De motor doet dit alleen nadat hij meer dan een uur heeft stilgestaan. Na die paar seconde loopt hij als een zonnetje.

Ik lees dat deze motoren vaak op den duur problemen met de distributieketting en spanner krijgen. Is dit hier een voorbode van of is dit een product eigenschap waar ik me geen zorgen om hoef te maken?

Ik heb de auto met 3 maanden garantie op de motor en versnellingsbak gekocht bij een universeel garagebedrijf. Ik ben met de auto langs geweest bij de verkoper maar het probleem was dat er met een warme motor niets is te horen. Hij heeft mij er van verzekerd dat er daarom ook niets aan de hand kan zijn. Is dit iets om me zorgen over te maken en nogmaals mee terug te gaan of heeft de verkoper gelijk?
Door PaulusB
Volgens mij is er een 3 seconden regel voor deze motor om bij een koude motor de spanner op druk te laten komen. Ik zou de auto eigenlijk altijd even voor externe diagnose weg brengen nu hij nog in de garantie zit.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk