Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door Joeyvdb
Goedeavond , ik ben joey 25 jaar en sinds 2 weken een trotste maar ook verdrietige eigenaar van een golf 7 GTD 6 eigenaren heeft die gehad waar ik me vraagtekens al bij had.. maargoed het is een nederlandse gtd wat ik belangerijk vind boekjes klopte ik heb garantie erop sinds 1 week rijden kwam ik erachter dat die olie op slurpt !!! 3liter op 2000 km en ik ben me doodgeschrokken teruggebracht naar het bedrijf die hadden imiddels de auto eigenaar gesproken die toegaf dat die wel een slok olie lusten proefrit gemaakt we zagen geen rook uit de uitlaat hij heeft het volle vermorgen hoe is dit mogelijk dan ? Bij een auto met nogmaar 125.000 km op de teller is mijn vraag ? Het bedrijf heeft aangeboden motor revisie tedoen ofzoiets ik weet niet precies wat ze gaan doen .. en of het gaat helpen en of ik hier goed aan doe mijn vertrouwen is nu al weg in de auto okal rijd die perfect! Wat is een normaal olie verbruik voor een golf 7 GTD ? Wat kan ik verwachten na zo revisie bedankt groet joey
Door PaulusB
Dat is niet heel erg gezond het kan zijn dat alle olie verbrand en in het roet filter achterblijft die zal dan ook snel verstoppen als dit het geval is. Is de turbo toevallig kapot heb je alle vermogen nog?

Ja een goede revisie betekend wel dat je een bijna nieuw blok hebt en geen ellende van de vorige eigenaars. Mits het geen oplap werk is.
Door Joeyvdb
Nee turbo is helemaal goed heb vol vermogen heb ze vandaag aan de telefoon gehad ze hebben de cilinders gehoond ofiets zeggen ze en ze zeiden dat de zuiger veer hebben vernieuwd door een betere de huidige zat helemaal verstopt meer hebben ze niet gedaan ben benieuwd kan hem maandag halen als het goed is :0 vind dat het allemaal wel erg snel gebeurd is ineens maar benieuwd naar het nieuwe olie verbruik dus veel hebben ze niets vernieuwd in de motor cilinders aangepast en 4 veren vernieuwd ...
Door Joeyvdb
Even een update heb godzijdank het geld teruggekregen van de golf 7 gtd hellaas niet wat ik eraan verspijkerd had 2 dagen later een mooie golf 7 gtd gevonden weliswaar uit duitseland geimpoteerd 2 eigenaren daar gehad 124.000 km op de teller maar in duitseland wel altijd volkswagen dealer onderhouden geweest het gaat al een stuk beter met het olie verbruik alleen gisteren toen toch had de auto gekocht op 124k nu bij 127.8k begon het olielampje toch te branden en toen ik hem kocht stond de pijlstok op 3 kwart .. vind het nog een olieslurper maargoed we doen het er maar mee voorderest hele fijne auto alleen soms met de motor starten wanneer ik de sleutel omdraaid maakt die ipv3 keer ontstekingsgeluid 6-7 keer ontstekings geluid en dan gaat die pas aan dus het duurt echt soms 1 seconde langer dan meestal zo 10 keer op 40 keer gebeurd dit bijvoorbeeld iemad enig idee waar dit aan zou kunnen liggen contact gehad met verkoper die zegt ja ik heb hier nog een golf 7 gtd staan die het ook soms
Doet heel vreemd hij wilde waardes gaan meten ofzo van de auto wellicht iets in het brandstofsysteem of de verstuiver ? Maar volgens mijn volkswagen dealer is het geen bekende kwaal en ze weten er niets van hellaas dus als iemad enig idee heeft :) graag =D>