Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Goedenavond,

Zijn er nog meer mensen welke een t-roc 150 pk hebben en problemen hebben met een schokkende motor als je in de eerste versnelling rijdt. Dit vooral met een koude motor. Ook geeft de achteruit camera regel matig storingen van een paar seconden. Of komt er op het dash bord dat een rode soort auto komt en na 2 a 3 seconden weer verdwijnt.
Hier ook hetzelfde probleem. Ook een update gehad > geen verschil. Ik rijd al 25 jaar auto maar moet echt opletten bij het vertrekken, want ik val stil. Enkel in eerste versnelling, de rest gaat perfect. Het lijkt er op dat je met dit type motor niet rustig kunt vertrekken...
Ik heb er alleen last van als het gevroren heeft echt koud is geweest dus. Is het plus 1 dan geen problemen vind het raar dat het probleem nog niet is opgelost dit is Toch op zich geen nieuwe motor of wel?
Zomer in aan tocht dus zometeen niet meer kunnen testen tot het weer winter wordt
Edwardkooreman; dat probleem in 2de versnelling heb ik sinds kort ook ontdekt. Wanneer je afremt en naar 2de versnelling gaat en dan (vol) gas geeft, valt de auto gewoon stil. Heel veilig wanneer je eens snel moet optrekken...
De garage waar ik de auto heb gekocht, zegt dat er een update op komst is voor het schokkeren in eerste versnelling. Ik heb hiervoor contact opgenomen met verschillende andere VW garages. Dit zowel in België als in NL. Daar weet men echter van niets. Op 10 juli gaat de auto binnen bij een andere garage. Ik ben eens benieuwd.

Ik weet niet of dit bij jullie ook zo is, maar ook het uitschakelen van enkele cilinders gebeurt niet zonder schokken.
En ook de front assist heeft mij al meermaals de stuipen op het lijf gejaagd. Ik heb dit al op verschillende standen gezet. Het grijpt soms in wanneer dit echt niet nodig is. Ik stel mij de vraag wat er gebeurt wanneer het systeem ingrijpt en ik op dat moment op een bevroren of besneeuwd wegdek rijd... Je kan dit systeem wel uitzetten, maar niet blijvend.

Ook bij Skoda zijn er problemen met de 1.5: https://www.skodaforum.nl/forum/i/karoq-style-1-5tsi-dsg-150-pk-geen-gas-respons-bij-koud-of-vochtig-weer.37639/
We rijden als 26 jaar VW, nog nooit meegemaakt. Ik rijd echt niet op mijn gemak met deze auto. Wanneer het niet wordt opgelost gaat hij de deur uit.