Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door cabanu
Sinds kort maakt mijn Bora een raar tikkend/kloppend geluid. Hij klinkt tegenwoordig zoals een oude traktor. Omdat er een vermoeden was van een vuile injector heb ik reeds een spoeling gedaan zoals je kan zien in het filmpje. Het geluid is vooral bij stationair draaien. Als ik de versnelling in eerste zet en de koppeling een beetje loslaat dan gaat het geluid weg. Als ik tijdens het rijden het gas los en de auto laat 'uitbollen' komt het geluid terug terwijl hij in versnelling staat. Omdat er theoretisch wel wat mogelijkheden zijn van de oorzaak (zoals injectoren, kromme nokkenas, koppeling,...) hoop ik op geoefende oren van dit forum :)
Klein detail (misschien): Distributieriem, rollen, waterpomp, riem alternator en kop alternator zijn enkele maanden geleden pas vervangen. Dit werd bij een VW-dealer uitgevoerd.
Motorcode: ATD 1.9 TDI 74kW

Filmpje hier:
https://www.youtube.com/watch?v=GVnlQ7g3PGM

Alvast bedankt voor jullie hulp :wink:
Door cabanu
Net bij de garage geweest en het is nu 100% zeker het 2-massa vliegwiel. Deze kan alles vervangen, inclusief de koppeling en drukgroep, voor 671€ plaatsing inclusief. Dit lijkt mij een leuke prijs te zijn :)