Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Hallo allemaal hopelijk kan iemand mij helpen. Ben net bij de garage geweest voor een lampje dat brande bleek de egr klep te zijn, maar na 5 minuten kwam de monteur en die zei dat de homokineet droog was.

Ik ben geen auto technicus dus dit is wat hij zei, de homokineet was droog aan de uilaatzijde, en dat hij waarschijnlijk vervangen moest worden of omgewisseld nadat hij stukje gereden had.

Ben meegeweest en als je flink gas geeft dus versneld voel je onder je voeten een lichte trilling is dit dat de homokineet? Aangezien ik overal lees dat je het meestal innde bochten moet voelen. Ook zei hij dat golf 4 geen stofhoes had om de homokineet .

Ook hier heb ik gelezen dat golf 4 gewoon aandrijfas hoezen heeft, dus ik neem ze nu in twijfel omdat ik bijna nks merkte met rijddn. Kan iemand mij helpen hiermee aub . Mvg niels v
als je toch denkt dat het je homokineet is , gewoon testen , langs de kant waarvan je denk dat die kapot is gewoon opkrikken en voelen of er speling op zit door aan het wiel te draaien ( korte bewegingen maken van links naar rechts ) en eventueel je aandrijfas ( de as zelf ) tegen te houden . als er spelling aanwezig is dan moet je dit op de manier perfect te zien zijn.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Inderdaad zit altijd de hoez om om het vet erin te houden snap niet waarom die monteur dan zei dat er niks omheen zat, ik ga zeggen woensdag sls ik de auto breng alleen de hoezen controleren en als ze heel zijn en alleen droog zijn dat ze ze moeten invetten , zondd om me op koste te laten jagen want ik merkte niks al die yijd aan de auto, mocht een hoez gescheurt zijn dan gewoon een nieuwe erom heen maar met de homokineet zelf is volgens mijniks mis mee. Anders merkte ik wel iets