Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Ik heb een VW Polo uit 2012 gekocht met 63000 km op de teller. Bij een Hyundai dealer zonder garantie. Heb de auto bij een VW dealer een grote beurt laten geven en had ook gevraagd om de distributieketting te controleren . Omdat ik weet dat er problemen mee kunnen zijn. Nu blijkt dat de ketting bij het starten een paar seconden hoorbaar is. De VW dealer heeft er een opname van gemaakt en opgestuurd naar de importeur . Heb de auto vandaag opgehaald hebben ze de auto een grote beurt gegeven en alleen de kettingspanner vernieuwd. Was ondanks dat een forse rekening. Ze vertelde dat het normaal is omdat die spanner op olie werkt en daardoor hoorbaar is bij het starten en dat er al vanaf 2012 een betere distributieketting in zit.Start ik de auto net hoor ik weer een paar seconden een rammelend geluid de distributieketting. Mijn vraag is wat moet ik ermee. Moet ik alsnog aandringen om de distributieketting te vernieuwen en zo niet wat zijn de risico's om hier mee door te rijden en wie is straks verantwoordelijk als de distributieketting breekt.
Omdat de spanner opdruk moet komen door olie kan de kettting in het begin bij het starten wat vrijer bewegen. Dat kan het geluid veroorzaken. Dat was bij VR6 vroeger ook altijd zo met ketting distributie.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk