Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
In maart 2017 een VW Jetta 1.2 TSI gekocht. 65.000 op de teller.
In september begon de auto ineens storingen te geven. Bougiekabels vervangen. Probleem opgelost. (Schijnt een bekend probleem te zijn bij de 1.2 TSI)
In December viel de auto tijdens het rijden een soort van uit en kwak er in het scherm te staan "start engine manually".
Met de auto naar de garage gegaan. Daar bleek te ketting een vreemd geluid te maken. Deze vervangen, wat in de honderden euro's liep.
De auto liep weliswaar rustiger maar gaf nog steeds tijdens het rijden horten en stoten en geeft dan soms aan "start engine manually". Start stop systeem in de auto iedere keer uitgezet als ik ging rijden, maar dit hielp niet. Ook zie je het A tjes in het scherm staan als je de hapering krijgt en de tekst "start engine manually". Als de auto uitgelezen wordt staan er geen storingen in. Het stukje start engine manually moet de auto aangeven als je de auto stopt, de motor gaat uit vanwege het start stop systeem, ende deur open zou doen en hierna weer weg zou willen rijden.
Auto weer terug naar de VW dealer en de bobine is vervangen. In de bobine bij 2 punten soort groene aanslag erin. Met de nieuwe bobine deed de auto het in 1e instantie beter (2 weken) en deed hij het maar 2 keer.

Echter nu bij elke rit is het de vraag wanneer ik weer deze melding krijg en wanneer de auto kracht verliest en schokt. Maakt niet uit hoe hard ik rij, de auto en motor lopen na de soort klap gewoon weer verder. Soms is het een paar keer kort achter elkaar. Wordt er helemaal gek van.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat er aan de hand is?
Alvast bedankt voor de reactie.
Groetjes,

Een wanhopige Volkswagen rijder
Bekend probleem bij de 1.2 TSI vaak worden vaak veroorzaakt door de bougie kabels/bougies/bobine

Ook is de 1.2 TSI gevoelig slechte brandstof Shell en BP hebben voor de 1.2 TSI de beste brandstof.

Kies bij de 1.2 TSI vooral voor A merk onderdelen en goede brandstof.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk