Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Hallo iedereen!

heerlijk begin van het nieuwe jaar,

mijn vr6 is vanochtend terwijl ik richting mijn werk reed uit het niks uitgevallen,
toen ik bij het stoplicht aan kwam rijden terug schakelde om weer beetje gas bij te geven omdat het op groen sprong. viel de motor met een paar ploffen in de uitlaat uit.
blijkt dat de bougies niet meer vonken.

nou heb ik recent de motor ingebouwd in mijn Golf 2 uit 84
toen al heleboel ellende gehad om hem aan de praat te krijgen.
bleek toen ook geen vonk en benzine te krijgen , dat is uit eindelijk opgelost door dat ik een kabelboom op maat had.
voor oude type zekeringkast en miste een draad in mijn ECU (contact +15) na die aangesloten te hebben.
heb ik nu 2maanden rond kunnen rijden zonder problemen. tot afgelopen week ...

toen is mijn kachelslang boven de T42 stekker gebarsten en had ik koelvloeistof lekkage. na de slang ingekort te hebben en de motor schoon gemaakt te hebben kon ik weer verder rijden. kort daarna had ik met laag toeren dat de motor heftig begon te bokken maar als je weer wat meer gas geeft was dat over.
ook merkte ik dat de vonk op cilinder 5 een paar keer oversloeg van de kabel naar de inlaatbuis boven op de motor.

tot vandaag,
toen stond ik opeens langs de kant van de weg.
en weet ik niet meer waar ik moet zoeken.
recent de krukas sensor vervangen en gasklep positie sensor. (als ik hem uitlees geeft hij daar storing op)
ik heb een break out box en kan dus makkelijk op de ECU meten.

heb de DIS bobine doorgemeten netjes tussen de 3600-4400 ohm
ook de krukas positie sensor is 800 ohm
ik heb pen 1 en 5 op dis bobine door gemeten
en 2,3 en 4 door gemeten tot aan de ECU 8ohm
bedrading van krukas sensor naar ECU gemeten.8ohm
gasklep positie sensor tot ECU gemeten. 8ohm
en zo ver als ik het weet is dat allemaal in orde.
nog een extra massa getrokken van motorblok naar accu.
het vreemde is dat de DIS bobine Bloed heet wordt als het contact 5 minuten aan staat.
en er zit op de bobine achter het kapje waar de kabels overheen lopen 4 dikke contact punten
kl+15 en kl 1/6 2/5 3/4 daar meet ik 11.5volt op.
behalve op 3/4 daar maar 3.3volt

mijn vermoede gaat uit naar de Bobine zou iemand nog verder advies hebben om mij verder te helpen aan dit Vr6 Raadsel