Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door mai
#271630
Beste forumleden

Wij hebben een volkswagen polo 2 uit 1990.
Nu begon deze willekeurig uit te vallen en was daarna ook slecht te starten, soms pas na een kwartier weer.
We zijn toen op onderzoek uitgegaan, we hebben gekeken of er een probleem is met de brandstofdruk. aan de hand van een brandstofdrukmeter bleek dat de brandstofdruk constant 3 bar is, stationair, met alleen contact aan of met een losgekoppelde onderdrukslang. in het werkplaats handboek staat dat deze druk met alleen contact aan 3 bar hoort te zijn, maar dat deze terug moet vallen naar 2,5 als je de motor start, dit gebeurt echter niet. we denken dus dat de brandstofdrukregelaar kapot is, aangezien er wel een vacuüm is. kan een kapotte brandstofdrukregelaar het uitvallen verklaren, en zo ja wat is de goedkoopste manier om dit op te lossen?
Door mai
#271645
Beste Paulus

Bedankt voor het reageren, de ontsteking heb ik nog niet naar gekeken.
Het lijkt mij dat de relais in orde is aangezien het brandstofsysteem elke keer op druk komt, of kan ik hier meer aan controleren? Het drukregelaar probleem is dus een onwaarschijnlijke verklaring voor het uitvallen begrijp ik?
Kreeg ook de tip dat een defecte bobine voor problemen kan zorgen wanneer de motor warm word. contactblokje zal ik ook eens naar kijken/ doormeten.

mvg Mai
Gebruikersavatar
Door PaulusB
#271651
De regelaar op de brandstof rail kun je simpel testen, zet een manometer tussen de benzine slang en laat hem eens lopen, lees de druk af en kijk wat er gebeurt als je het vacuumslangetje van de regelaar aftrekt, de druk moet nu +/- 0,5 Bar stijgen..Zo ja, regelaar in orde.
Door mai
#271658
we hebben naar de ontsteking gekeken, rotorarmpje vervangen en bobine.
drukregelaar hebben we juist als eerst getest (zie eerste post), alleen vragen wij ons af of dit de problemen veroorzaakt.
helaas hoewel het een tijdje goed ging, weer plotseling uitgevallen en niet willen starten, na 5 minuten wel weer, dan nog een paar keer bijna uitvallen erna en vervolgens geen probleem meer. wat wel op te merken valt is dat bij onze polo de lucht voorverwarming kapot is(doorgeroest) maar het lijkt mij dat het injectiesysteem hiervoor compeseert, hij heeft namelijk een luchttemperatuur sensor. Kan dit deze problemen geven?
Ook zou ik geholpen zijn als iemand een goed adresje weet om naar dit probleem te laten kijken.