Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door vwgolf
Hallo, ik ben Arjan, en ik heb een golf 4 v5 170pk met het volgende probleem,

Ik merkte op een dag dat met het starten de motor moeilijker aansloeg dan anders en vermogen miste, na een aantal dagen werd dit steeds erger en ging de motor onregelmatig stationair lopen en schudden, vanaf ongeveer 2000 toeren was dit over.
Op een gegeven moment begon het motorstoringslampje ook te branden, toen uitgelezen en kwamen een aantal storinigen uit, uit mn hoofd waren dat:
Inlaat nokkenas te vroeg,
En overslag tussen een aantal cilinders

Ik dacht eerst aan de ketting versleten, maar dan zal de nokkenas eerder te laat staan neem ik aan? En voor zover ik kon zien onder het kleppendeksel zagen de ketting en bovenste geleider er nog goed uit...
Ook heb ik de nokkenas sensoren verwisseld, maar gaf geen verschil.

Dus nu mijn vraag, heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan wezen en wat ik nog meer moet controleren?

Mvg. Arjan
Door vwgolf
Heb net de oude fouten gewist en daarna weer uitgelezen, krijg nu alleen:
17748-Camshaft positionsensor g40 / engine speedsensor g28
P1340 - 35-00 - incor. Corellation
Door vwgolf
Zal het dan toch aan de ketting liggen aangezien nokkenas sensoren wisselen niks uitmaakt?
Wel vreemd vind ik dan dat ik meestal lees als de ketting uitgerekt is, je dat zou moeten kunnen horen en mijn motor maakt verder niks van geluiden als tikken of ratelen...
Door marc
Anders even de punten na kijken als alles nog goed staat.

Nou die van mij Roggelt als een grote maar loopt
Gewoon mooi rond.
En de teller staat op 316K
Door vwgolf
Ik heb de timing al bekeken met de cilinder op bdp en dan kijken naar die pijltjes op nokkenassen tegenover die streepjes van de nokkenas lagers.
Ik kan zo geen foto plaatsen maar op het eerste gezicht leek mij het aardig goed, zat misschien net een mm verschil bij 1 nokkenas, of is dit al te veel?