Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
#271050
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een audi A4 Avant B7 2.0 TFSI Quattro BJ 2005. Er staat iets meer dan 200.000 km op de teller.
Sinds een aantal maanden heb ik het volgende probleem:

Zodra ik vol gas geef houdt de motor in. Dit gebeurt vaak tussen de 90km en 140km per uur bij een toerental boven de 4000tpm.
Als ik dan vol gas geef gaat de auto niet meer harder en blijft het toerental hangen en loopt langzaam terug. Gedurende een halve minuut kan ik het gas pedaal intrappen maar de motor reageert niet. Het lijkt wel alsof hij geen brandstof meer krijgt. Na een aantal keren in te houden gaat het motormanagement lampje branden.

Ik heb de auto daarna uitgelezen met vagcom en deze foutcodes kwamen er uit:

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.clb
Part No SW: 8E0 910 115 J HW: 8E0 907 115 C
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0080
Revision: --H11--- Serial number:
Coding: 010C0003190F0120
Shop #: WSC 108032 288 00334
VCID: 285823E29B685B0181-807C

5 Faults Found:
012600 - Intake Manifold Runner Control
P3138 - 008 - Regulation Deviation
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 204469 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 1400 /min
Load: 29.4 %
Speed: 17.0 km/h
Temperature: 69.0∞C
Temperature: 14.0∞C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.351 V

008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1
P2008 - 001 - Electrical Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 204469 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 1254 /min
Load: 29.0 %
Speed: 18.0 km/h
Temperature: 69.0∞C
Temperature: 14.0∞C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.351 V

008851 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276)
P2293 - 002 - Mechanical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 204469 km
Time Indication: 0

012555 - Low Pressure Fuel regulation
P310B - 008 - Fuel Pressure Outside Specification - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 204503 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 5341 /min
Load: 13.3 %
Speed: 115.0 km/h
Temperature: 93.0∞C
Temperature: 26.0∞C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 13.970 V

000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 004 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 204503 km
Time Indication: 0

Readiness: 0000 0000

Het volgende heb ik al gedaan om het probleem op te lossen maar helaas:

Vervangen benzinefilter
Vervangen stoter hogedruk brandstofpomp (06D 109 309 C) deze was wel wat ingesleten maar niet doorgesleten
Volgnok voor de hogedruk brandstofpomp nokkenas gecontroleerd op overmatige slijtage. (niet het geval)
Vervangen hogedruk brandstofpomp (06F 127 025 K)

Helaas heeft dit niet de storing opgelost.
Auto rijdt normaal gewoon goed maar heeft dit probleem alleen bij extreme acceleratie.

Heeft iemand nog een idee?
#271053
fastmem schreef:Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een audi A4 Avant B7 2.0 TFSI Quattro BJ 2005. Er staat iets meer dan 200.000 km op de teller.
Sinds een aantal maanden heb ik het volgende probleem:

Zodra ik vol gas geef houdt de motor in. Dit gebeurt vaak tussen de 90km en 140km per uur bij een toerental boven de 4000tpm.
Als ik dan vol gas geef gaat de auto niet meer harder en blijft het toerental hangen en loopt langzaam terug. Gedurende een halve minuut kan ik het gas pedaal intrappen maar de motor reageert niet. Het lijkt wel alsof hij geen brandstof meer krijgt. Na een aantal keren in te houden gaat het motormanagement lampje branden.

Ik heb de auto daarna uitgelezen met vagcom en deze foutcodes kwamen er uit:

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.clb
Part No SW: 8E0 910 115 J HW: 8E0 907 115 C
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0080
Revision: --H11--- Serial number:
Coding: 010C0003190F0120
Shop #: WSC 108032 288 00334
VCID: 285823E29B685B0181-807C

5 Faults Found:
012600 - Intake Manifold Runner Control
P3138 - 008 - Regulation Deviation
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 204469 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 1400 /min
Load: 29.4 %
Speed: 17.0 km/h
Temperature: 69.0∞C
Temperature: 14.0∞C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.351 V

008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1
P2008 - 001 - Electrical Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 204469 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 1254 /min
Load: 29.0 %
Speed: 18.0 km/h
Temperature: 69.0∞C
Temperature: 14.0∞C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.351 V

008851 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276)
P2293 - 002 - Mechanical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 204469 km
Time Indication: 0

012555 - Low Pressure Fuel regulation
P310B - 008 - Fuel Pressure Outside Specification - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 204503 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 5341 /min
Load: 13.3 %
Speed: 115.0 km/h
Temperature: 93.0∞C
Temperature: 26.0∞C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 13.970 V

000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 004 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 204503 km
Time Indication: 0

Readiness: 0000 0000

Het volgende heb ik al gedaan om het probleem op te lossen maar helaas:

Vervangen benzinefilter
Vervangen stoter hogedruk brandstofpomp (06D 109 309 C) deze was wel wat ingesleten maar niet doorgesleten
Volgnok voor de hogedruk brandstofpomp nokkenas gecontroleerd op overmatige slijtage. (niet het geval)
Vervangen hogedruk brandstofpomp (06F 127 025 K)

Helaas heeft dit niet de storing opgelost.
Auto rijdt normaal gewoon goed maar heeft dit probleem alleen bij extreme acceleratie.

Heeft iemand nog een idee?
Heb je het brandstoffilter ook mee vervangen ?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

#271057
Sorry niet goed gelezen.

Had je de Ross-Tech wiki er op nageslagen naar mogelijke oorzaken op jouw foutcodes?

Zie

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 293/008851
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 138/012600
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P310B/012555
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 011/000017
https://www.google.nl/search?q=P2008+-+ ... wALnv5v4Dw

Klinkt idd als of je een brandstof probleem hebt

Fuel Pump Relay (J17) Al gecheckt?
Krijgt de pomp nog wel voldoende stroom bedrading nog oke?
Is de brandstof druk regelaar nog oke?
Etc Zie linkjes

Beetje moeilijk tezeggen wat het is kan meerdere oorzaken hebben het zit of in je intake gebied of je benzine systeem wat niet op druk blijft.