Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door marc
Hallo,
Het viel mij op dat mijn vr6 nog al na benzine stinkt als hij stationair staat te draaien.
Ook was de co niet goed bij de apk
Nu weet ik niet als dat voor de apk ook al was aangezien er 1 het nodig vond om het gaspedaal diep in te trappen bij de meeting
Het olie verbruik is wel hoog maar dat is al jaren zo.
Ook zit er nu een raar geluidje aan de multiriem kant alleen kan ik niet echt horen waar weg
Verder geen meldingen er in staan.
Iemand een idee waar ik zoeken moet?
Laatst gewijzigd door marc op 26 sep 2017, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door PaulusB
Soms is de benzine dop kapot waar door tijdens het lopen stinkt. Ook kan het rond de carbon filter van de VR6 stinken. Daarnaast kun je ook kijken dat de leiding bij je carter ontluchting niet gescheurd is.

Ook kunnen de benzine leidingen op het blok schuurtjes vertonen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Door marc
Carter Ontluchting heb ik al vervangen
Leidingen zijn niet gescheurd.
Hij stinkt buiten na benzine niet binnen.
Tis ook echt dat de uitlaatrook die stinkt na benzine.
Niet in de auto of bij het motorblok
Heb de tank ontluchting nog wel af geplugt bij de klep aangezien ik het vermoeden had dat die klep open bleef en valse lucht trok maar kan mij niet voorstellen dat dat het probleem is
Door marc
Heb het gelezen maar weet nog steeds niet als de waardes van deel last en vol last nu te hoog of te laag is.
De auto stond alleen op contact dus het eerst getal ligt normaal bij het lopen rond de 1
Door marc
marc schreef:
26 sep 2017, 16:59
Hallo,
Het viel mij op dat mijn vr6 nog al na benzine stinkt als hij stationair staat te draaien.
Ook zit er nu een raar geluidje aan de multiriem kant alleen kan ik niet echt horen waar weg
Het stinken is volgens mij minder nadat ik de ontluchting klep weer heb aangesloten.

Het raar geluidje heb ik gevonden en dat was zo als ik zo kon voelen gelukkig de waterpomp.
Die heb ik 5 jaar geleden nog vervangen dus die heeft het niet zo lang vol gehouden vind ik