Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door christover9
Goedeavond mede leden,

Ik heb een golf 3 vr6 uit 96 heb een motorblok revisie gedaan en hij is nu momenteel terug gebouwd,
Nu heb een ik een probleem hij slaat niet aan bij het starten benzine pomp draait komt ook benzine uit de leiding als je wilt starten, bougie geeft vonk, maar effe geprobeerd met remreiniger dan slaat die wel aan maar valt ook meteen uit.
waar kan ik nog naar kijken om dit op te lossen ?

Groet chris
Door marc
Ok miss wordt het dan wat duidelijker

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Door christover9
we gaan het meemaken dacht misschien hebben meer mensen zo'n probleem meegemaakt en tips hebben.
Door PaulusB
Klinkt als BDP sensor. Maar kunnen ook nog andere zaken zijn. Kan bij een VR6 veel oorzaken hebben uitlezen is het beste voor dat je alles gaat vervangen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Door PaulusB
Oké bij mij liep hij destijds even en viel tijdens het rijden uit. Bij dit soort gevallen is het mogelijk te zeggen wat het is.

Bobine
Brandstof relais.
Startonderbreker.
Contact blokje.
Etc eerst is uitlezen dus.

Door marc
Dat even uitvallen had ik toevallig ook een week of 2 geleden toen ik op de rotonde reed😏
Was ook maar een fractie van een seconde ook
Door christover9
Net gekeken of die injectoren spanning krijgen en dat heeft die ohm waren allemaal het zelfde 16.9 kan alleen de puls niet nameten heb geen led tester en ben alleen.
Had een andere hobby moeten nemen. Hahaha
Door christover9
Jongens de vr6 start weer de injectoren waren niet goed andere ingedrukt nu start en slaat aan,
Nu is een andere probleem uitgekomen hij start alleen met flink gas bij geven en je moet gas echt inhouden anders valt die weer dood, paar keer zo geprobeerd maar toch maar zo gelaten zoals het is, ik ga morgen effe toch maar controleren of die goed op tijd staat.
jammer dat ik geen filmpje hier neer kan zetten.
Misschien hebben jullie een idee wat het kan zijn ?

groet chris
Door PaulusB
Stinkt de auto naar benzine en klapt hij bij het lopen uit de uitlaat ?

Is de luchtmassa meter nog wel goed aangesloten cq in orde. Zit de lambda sonde achter op het blok goed aangesloten als je deze los haalt loop de auto dan wel goed? Ook kun je de inlaat op vacuüm lekken checken op sis geluiden bij het plofdempertje. Ook kun je het stationair toerental klep schoonmaken.

Is de t42 stekker goed aangesloten en schoon?

massa punten allemaal oké.

Als hij loopt loopt hij dan op alle cilinders ? Bobine!

Door christover9
hij klapt wel bij de uitlaat ja en je ruikt wel een benzine lucht na mijn weten is alle vacuum slangen aangesloten t42 stekker is goed aangesloten en schoon.
Lamda niet los gehaald nog om te kijken of de auto goed loopt heb wel de lmm los en aangekoppeld gehad en dat mocht niet baten.
Massa punten is oke alles dubbel gecontroleerd.
stationaire toerental klep heb ik niet is een obd2 versie.
Door PaulusB
Trekt de lambda sonde is los en kijk of hij dan goed loopt.

Door PaulusB
Als je een filmpje wil posten kun je via YouTube uploaden en hier posten via het youtube knopje