Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door gt-vr6
Goedendag mensen.

Een vraagje of iemand dit ook heeft meegemaakt of bekend voorkomt en eventueel weet waar ik dit kan zoeken/oplossen.

Af en toe na een stukje sportief rijden... bij aankomst de auto uitzetten en dan vervolgens weer starten ( 5 a 10 minuten later) dan start ik de auto en slaat hij nejes aan maar dan gaat hij naar 700 rpm en dan valt de motor gecontroleerd weer uit.

Ik kan de auto gewoon weer starten en met een tikje op het gas blijft de auto weer netjes 700 RPM lopen en komt dit voorval niet terug indien er weer eens sportief mee is gereden.

Extra info: Als de auto gestart word dan blijft de auto de eerste minuut op 1100 rpm blijft draaien en dan weer netjes terugzakt naar de 700 RPM maar ook soms bij het starten direct op 700 RPM blijft draaien. dit verschilt per dag maar alleen bij koude start.

iemand een idee?
Door gt-vr6
Hoi,

Ik heb vermogen zat! Geen enkel probleem met de auto. Rijeigenschappen zijn gewoon goed, niet stotteren of inhouden enz... . Die 230 Pk (229 :wink: ) zijn ook twee weken geleden op de rollerbank gemeten. Auto rijd voor de rest als een zonnentje.

Alleen af en toe heb ik dit probleem, maar wil het graag weten wat het is en hoe ik het kan oplossen.

Bedankt voor de reactie PaulusB
Door PaulusB
Klinkt als bdp sensor = krukas sensor deze kost rond de 5 tientjes maar ik zou hem altijd even uitlezen voordat je iets gaat vervangen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G Play met Tapatalk

Door gt-vr6
Bedankt, maar als deze sensor faalt dan stopt de motor meteen tijdens het rijden en dat is niet het probleem.
Als deze sensor faalt of de timing icm de baksensor is niet goed dan staat deze storing ook in zijn geheugen en het geheugen is schoon.

Heb je een idee hoe je wilt dat ik hem meet?
Door PaulusB
Dus ik begrijp uit je verhaal dat je hem dus al uitgelezen hebt en daar kwam geen storing uit? met lopende motor!

Een BDP sensor kun je meten met een Ohm-meter cq multitool. Deze moet dan bepaalde waarde geven de exacte waarde moet je even in een werkplaats handboek kijken.

Ik had destijds dezelfde symptomen bij mijn vorige auto en was wel de BDP sensor maar als jou niks geregistreerd.

Dan zou je er altijd nog voor kunnen kiezen om de gasklep en Stationair regelaar schoon te maken.
Door gt-vr6
Ja ik heb hem al uitgelezen en ook met draaiende motor. Koud is er nooit een probleem, alleen nadat hij warm is.

Ik zal even kijken wat deze waarde moet zijn in het handboek en waar deze sensor zit.

Het komt inderdaad ook voor dat het geheugen niks aangeeft maar als de sensor defect is dan start de auto niet meer.

De gasklep en regelaar zijn schoongemaakt, dat heb ik toen destijds al gedaan toen ik de carterontluchting had aangepast.
Door marcel
Kan je brand stofpomp zijn
heb dat vaker mee gemaakt .
als hij uit valt en hij start niet meteen luister dan ff bij dop van de thank onder de achterbank .
Door gt-vr6
Hoi Marcel.

Bedankt maar hij start meteen weer.
Ik heb nog niet gekeken/uitgelezen omdat ik nog niet thuis ben.
Het is maar eens af en toe dat dit gedrag opkomt.
Er zijn ook geen storingscodes zichtbaar.
Door marcel
klopt maar dat geeft hij ook niet weer dat onthoud de computer niet alleen als je hem aan het utlezen bent en hij doet het dan niet dan leest hij de storing
maar dit probleem gaat zich vaker voor doen tot de pomp het helemaal niet meer doet .