Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door Snicky
Goedenavond,

Aantal vragen omtrent bovenstaande motor.

Ging olie verversen en er komt een schrapend geluid uit de kleppendeksel als de motor draait met de olie dop er af. Wat kan dit zijn?

Klinkt een beetje alsof er iets rond draait wat verroest is.

(Lukt mij niet om een filmpje te uploaden)

Ook zat er in een van de bougies motorolie, ligt dit aan een pakking die vervangen moet worden?

Had vandaag alle filters ververst + olie en bougies. Er is denk ik heel weinig onderhoud geweest aan de auto, wat was de olie vies zeg, zo zonde. Olie is nog steeds niet goudkleurig :(

Volgende keer even flushen met forte en de oliepan schoonmaken.

https://vimeo.com/208368612?ref=em-share

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Snicky op 14 mar 2017, 19:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Door PaulusB
Als een bougie vettig is kan dat door slechte verbranding komen mogelijk zat hij al heel lang gemonteerd. Liep hij wel netjes bij de aankoop? Als er echt olie aan zat dan kan je auto een beetje olie verbruiken hoeft niet altijd erg te zijn als je bougies maar niet om de haverklap vet uitslaan door olie verbruik of slechte verbranding denk met name aan noodloop te rijk lopen.

Het geluid komt dat toevallig niet bij je koppeling vandaan merk je verschil in geluid bij intrappen van het pedaal? Bij deze motor gaat de koppeling vaak herrie maken.

Verstuurd vanaf mijn Moto G Play met Tapatalk

Door PaulusB
Filmpjes kun je trouwen op YouTube posten en hier linkje plakken middels het YouTube knopje.

Verstuurd vanaf mijn Moto G Play met Tapatalk

Door Snicky
Gelukt! Filmpje in de eerste post.

Er zat motorolie in de schacht waar de bougies in zitten. Trok de doppen van de bougies en zag het toen zitten..

De motor loopt verder lekker, hij start in een keer, toerenteller blijft stabiel rond de 600 staan.

Koppeling intrappen gaat wat stroef maar schakelt verder prima, geen rare geluiden bij het intrappen van de pedaal.

Alleen vanwege die k&n luchtfilter lijkt het net een tractor. Ben aan het kijken om de originele Luchtfilterhuis + inlaat terug te plaatsen. Zag er al een staan op onderdelenlijn.nl
Door PaulusB
Klinkt of hij een beetje moeite heeft met lopen zou je bougies kabels ook is nalopen met planten spuit. En je glasklep schoonmaken.

Als de bougiekabels niet helemaal meer in orde zijn kunnen ze gaan 'lekken'. Dit betekend dat door uitdroging de isolatie niet goed meer isoleert. Dit kan resulteren in een onregelmatig stationair lopende motor of hij kan inhouden.
Om te testen of de kabels lekken kun je met draaiende motor water op de kabels sproeien met een plantenspuit. Water heeft een lagere elektrische weerstand dan lucht en dus ontstaan de vonken makkelijker. Als je dit dus in het donker doet en de kabels zijn lek, dan zie je dus kleine vonkjes van de kabel naar het kleppendeksel (of ander metalen voorwerp).