Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door vr6hobbyist
#269200
Nou het gaat erg lekker met de Vr6 ......

Vandaag de auto gepakt getankt weggezet en wilde vanmiddag weg maar start wel maar slaat niet meer aan??

Nou hebben we hem uitgelezen en gaf alleen de g28 sensor aan gebruikelijk bij niet aan staan maar voor de zekerheid toch vervangen.
Helaas geen resultaat.

Wat hebben we gedaan tot nu toe.

Bobine vervangen
G28 sensor vervangen
Blokje contacts (deze is goed)
Halgever vervangen
Relais 109 167 18 gecontroleerd (ook goed)
Bougiekabels vervangen beru
Rotor nieuw met verdeler
Ecu vervangen

Eigenlijk is alles nieuw vanwege recente revisie ongeveer 300km geleden


Gekke is nou als ik de auto op contact zet heb ik 1 vonk met starten niks..
Het is een 2.8 aaa rotor versie met 2.9 nokken en computer

Bougies worden ook niet nat terwijl de pomp hem wel op druk zet.
Door vr6hobbyist
#269203
Probleem gevonden !

Zat kabelbreuk achter contactslot rare plek?

Nu wil ik volgende probleem aanpakken landurig starten voor aanslaan.

Als ik de auto wil starten duurt het lang voordat hij aanslaat.

Nou ga ik 4 bar pomp en 4 bar benzinedruk regelaar erop zetten. Hou iedereen op de hoogte
Gebruikersavatar
Door ATi
#269207
je kan het mooi uittesten als je voor het starten Relais 167 zelf even gaat bekrachtigen dan bouw je zelf dus druk op, en dan eens starten, start ie dan wel in een keer? dan is het of de brandstof-pomp of de benzine druk regelaar
Gebruikersavatar
Door bekir83
#269210
ATi schreef:je kan het mooi uittesten als je voor het starten Relais 167 zelf even gaat bekrachtigen dan bouw je zelf dus druk op, en dan eens starten, start ie dan wel in een keer? dan is het of de brandstof-pomp of de benzine druk regelaar
Arie de vr6 dokter :mrgreen:

mischien zeg ik iets niet slim maar
wat bedoel je precies met bekrachtigen?
dus gewoon relais 167 eruit halen voor de start en proberen te starten..
dan moet ie niet aanslaan
Gebruikersavatar
Door marc
#269212
Nee dat bedoelt hij niet
Ik weet niet precies hoe hij het doet maar ik zal zelf het kapje er af halen van de relais en hem met de vingers bedienen door hem zachtjes aan te drukken(gebeurt normaal door de spoel die magnetische wordt)
Gebruikersavatar
Door tempel
#269224
vr6hobbyist schreef:Probleem ligt idd bij de pomp auto is nu klaar . Volgende project is laten spuiten en ga vervolgens beginnen met de turbo build.
Waar laat je hem spuiten? Succes met de ombouw.
Door vr6hobbyist
#269225
Geen idee nog hij loopt nu helemaal goed en lekker dus eerst effe paar km sturen voordat zout gestrooit word.

Hoe post ik de foto's hier eigenlijk?