Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Goedenavond mede vr6 rijders,

Aangezien ik geruime tijd niet meer op het vr6 forum ben geweest, ben ik mijn accountnaam vergeten en kan ik helaas niet meer inloggen op de site, geprobeerd dit te achterhalen maar tevergeefs.

Vandaar dat ik op deze manier een nieuw account aangemaakt heb.

Nu heb ik het volgende robleem, afgelopen week bezig geweest met het vervangen van een slangenklem van mijn radiateur auto ontlucht(na opvangen en opnieuw aanvullen van de kvs.)
even een rondje gereden en weer terug niks aan de hand tot vlak voor huis sloeg de rotonde af en de auto viel uit tijdens het rijden!
alsof hij verzoop,kreeg een melding in het dashboard en de auto nog een straat in weten te duwen met een maatje, geprobeerd hem te starten meerdere keren maar hij wilde niet aanslaan.
vervolgens maar iemand gebeld om de auto naar huis te laten slepen, eenmaal thuis aangekomen gekeken of hij nog wel vonkte.
Dit deed hij wel maar zo bizar weinig.
heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

groet chiel
Tank zat zo goed als vol, als ik hem probeerde te starten rook je gewoon de benzine dus dat lijkt me ook vaag.. krukas sensor hoorde ik ook al voorbij komen ja, maar dan zou die toch helemaal niet vonken?
Nu heb ik zelf al een nieuw relais 109 geprobeerd ook vrij weinig resultaat, probeer maandag te starten met een andere bobine aangezien de accu compleet is kan dan pas een lader krijgen van iemand.
Ja, hij vonkte wel maar vanaf de bobine gezien kan je dit bij wijze van met je hand voelen zo weinig is het.. Dit moet echt knetteren?! Nu heb ik een andere bobine geprobeerd maar nog geen verschil.. Klinkt misschien gek maar heb hem nog niet laten uitlezen, weet ook niemand dit dit zou kunnen doen 1 2 3
Lastig om van uit hier te beoordelen of hij goed vonkt maar ff ergens uitlezen of zelf een kabel fixen voor vagcom is het snelst, mocht er dan niks uitkomen kun je altijd nog van alles preventief vervangen. Hoe zit het met je accu spanning ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
reeynie schreef:Met een kapotte dynamo zou je ook niet heel erg ver komen

De accu spanning is goed, deze door gemeten en was goed.
Ik heb het oude type maar ken niemand hier in de regio die dit voor mij zou kunnen uitlezen gr
reeynie schreef:Je zou zoals tempel zei de krukassensor na kunnen meten met een multimeter. Deze zou pulsen moeten geven als je de krukas draait net als je abs sensor

Zojuist de krukas sensor vervangen zonder resultaat.

Heb geprobeerd tot nu toe andere bobine, relais 109 en een krukassensor.
Nu las ik wel iets over relais 167 zou dit nog iets kunnen zijn? Hij krijgt gewoon brandstof..
Als je schema's hebt kun je meten of de signalen van je krukassensor nokkenassensor daadwerkelijk bij de ecu aankomen als je ergens een draadbreuk hebt of een losse stekker dan kun je alle sensoren voor nieuw vervangen maar dan doet hij het alsnog niet. Mocht je de auto niet kunnen uitlezen dan zou ik beginnen met alle zekeringen controleren (nameten niet kijken) en alle stekker verbindingen vervolgens proberen te starten met startpiloot om brandstofproblemen of ontstekingsproblemen uit te sluiten vervolgens toch de schema's erbij pakken en alle signalen nameten (met een scope gaat het beste) ik kan op dit moment niet bij schema's maar misschien heeft iemand hier een ecu pinout voor je

Relais kun je trwns ook zelf nameten er staat meestal een klein schematje op het relais zoals hij in onbediende toestand is. op het moment dat je spanning op de spoel zet moet je kunnen meten met de ohm meter of hij het doet of niet

reeynie schreef:Relais kun je trwns ook zelf nameten er staat meestal een klein schematje op het relais zoals hij in onbediende toestand is. op het moment dat je spanning op de spoel zet moet je kunnen meten met de ohm meter of hij het doet of niet

Ik heb nu zeer waarschijnlijk iemand gevonden die hem kan uitlezen, enkel even een ouder type stekker regelen en gaan met die banaan. Gister avond vonkte hij trouwens helemaal niet meer. Dus ben maar even gestopt groet
vr6hobbyist schreef:Hoe lijkt het met het probleem opgelost ondertussen?
Heb van de week iemand gevonden die hem heeft kunnen uitlezen, daaruit is gebleken dat ik foutcode 65535 heb. nu ga ik van de week even nalopen wat ik hieraan kan doen.

Mogelijke verschijnselen:
◦Storingslampje (MIL) brandt
◦Startmotor doet het niet
◦Motor slaat niet aan

Mogelijke oorzaken:
◦Behuizing niet meer waterdicht. Motor Regelmodule (ECU) nat geweest
◦Bedrading en/of aansluitingen (!) van en naar de Motor Regelmodule
◦Aansluitingen op de Motor Regelmodule losgetrilt
◦Motor Regelmodule defect
◦Slechte aarding van de Motor Regelmodule op pin 10, 14, 18 of 24
◦Geen spanning op pin 37 van de Motor Regelmodule tijdens het starten

Mogelijke oplossingen: