Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door W3SS020
hey jongens!

ik heb een probleem met mij vr6, sinds kort heb ik het probleem dat mijn vr6 inhoud.
op een moment dacht ik, ik ga is kijken onder de kleppendeksel en tot mijn verbazing zag ik mijn ketting geleider bovenop mijn ketting liggen.
ik gelijk een nieuwe ketting revisie set besteld. dacht doe ook gelijk de koppeling.
Alles goed gemonteerd en een testrit gemaakt, nog steeds niet al het vermogen en heb een vriend van mij gebeld om hem is te gaan uitlezen.
nu kwam eruit dat me kvs sensor -51 aangaf. ook de klop sensor gaf aan niet te werken. nieuwe kvs sensor en klop sensor gemonteerd nog steeds geen vermogen.. ook reeds nieuwe bougies besteld bougiekables en dis bobine. nog steeds kut.
toen kwam ik erachter als ik me accupolen los haal en na een kwartier weer monteer, en dan de auto ook ongeveer 10 min laat lopen dat het vermogen er wel is! :D maar zodra ik de auto uit zet en weer start is het weer weg en rijd de vr6 weer kut.
kom er niet meer uit. iemand enig idee waar ik het verder kan zoeken ?
Door W3SS020
bedankt voor je reactie!

heb toevallig vandaag lmm vernieuwd en lambdasonde, maar helaas mog niet baten loopt nog steeds bagger.. :(
Door FDPVR6
In dat geval zou ik me toch concentreren op de klopsensors. Misschien best ook de andere klopsensor vervangen? En ook de nieuwe eens doormeten? Span je de bout van de klopsensor ook met het juist koppel aan? Dit is belangrijk voor een goede meting.
Ik heb de indruk dat de foutmelding van de klopsensor om de 1 of andere reden telkens terugkeert. Volgens mij wordt de foutmelding uit het geheugen gewist op het moment dat je de accupolen losmaakt. Daarna spreek je het volle vermogen aan en gaat de auto in een soort van noodloop omwille van de klopsensor. Als je dan de auto opnieuw start dan is de fout nog aanwezig en rijdt de auto niet goed. Als je dan de accupolen los zou maken dan gaat de auto volgens mij opnieuw kortstondig zijn volle vermogen hebben tot de foutmelding opnieuw roet in het eten gooit. Misschien de auto meerdere keren uitlezen om te zien of de fout nog aanwezig is en zo inzicht in het probleem te krijgen?
Veel succes !
Door W3SS020
ik denk dat je daar wel is gelijk in kan hebben.
ik ga vandaag is even de klopsensoren controleren, weet jij toevallig de waardes van die sensoren ?
ook zal ik ze is opnieuw monteren met 20nm.
Door W3SS020
helaas nog steeds hetzelfde, denk zelf dat ik de motortoerental sensor eerst nu ook is ga vervangen, als ik daar aan zit valt me auto ook ineens uit en wil soms helemaal niet meer starten, alleen als ik hem weer een paar x beweeg dan start die weer. dus denk dat ik daar nu eerst mee moet beginnen.
ik houd jullie op de hoogte!
Door Snicky
Mijn toerentalsensor (krukassensor) G28 was ook kapot.

Tijdens een rit begon de toerenteller uit het niets op en neer te gaan, vermogen viel weg en het leek alsof die op 1 cilinder minder liep.

Motorlampje, ESP en EPC lampjes gingen aan.

Als ik de auto uitzetten wilde die ook niet meer aan, pas half uur of langer wilde die weer starten.

Had het 7 dagen kunnen uithouden met uiteraard enige frustratie. Met koude motor geen problemen maar na KM of 20 kwam het probleem steeds terug.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Snicky
Weet niet welke vr6 jij hebt maar mijn krukassensor zat best op een rot plekAfbeelding (V5)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door W3SS020
mijne zit aan de voorkant onderaan.
heb een dis blok uit 93 AAA, hoop vandaag of morgen de nieuwe sensor binnen te hebben.
Door W3SS020
is er ook niemand in de buurt van flevoland die deze auto eventueel kan uitlezen?
obd1 2 losse stekkers.
Door W3SS020
krukassensor vervangen en probleem is er nog steeds, ik heb nu bijna alle sensoren vervangen en geen success.
ga vd week nog is een andere hall sensor halen, kijken wat ie dan doet (fingers crossed)

houd jullie op de hoogte!
Door W3SS020
gister ook de klopsensor achterop het blok vrvangen, ging een stuk rijden bij aankomst op me bestemming reed die nog bagger :(
maar toen ik terug reed bleef die de hele tijd goed rijden tot mijn verbazing :D
dus heb me auto daarna weg gezet, ga nu zo weer is proberen hoe die rijd.
Door W3SS020
en ja hoor jongens, weer rijd de golf vr6 als een 1.6 veel herrie maar niet vooruit te trappen.
heb inmiddels alles vervangen, van distubutieketting tot alle sensoren. begin er nu een beetje ziek van te worden.
misschien tijd voor iets nieuws, ben er een beetje klaar mee.
Door reeynie
Krijgt ie voldoende brandstof voor de kiezen ? Geen vacuumslangetjes lek ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Door W3SS020
brandstofdruk is 4 bar, heb er een meter tussen zitten.
vacuumslangetjes allemaal gecheckt, en geen lekkage.
even voor de duidelijkheid wat ik allemaal heb vervangen.

blauwe temp sensor
lmm
lambdasonde
klopsensor voor op het blok (20 NM)
klopsensor achter op het blok (20 NM)
krukas positie sensor
dis bobine
bougiekabels
bougies
olie
olie filter
brandstof filter
koppeling sachs
distributie ketting spanners geleiders
dat het ik allemaal vervangen maar tot heden ervaar ik nog steeds vermogenverlies.
kan iemand mij vertellen wat ik eventueel nog meer kan checken of eventueel vervangen.
al het beetje hulp stel ik zeer op prijs :)