Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Goedenavond,

Ik ben sinds ongeveer een maand de eigenaar van een Golf MK2 met een 2.8 AAA motor.
Deze MK2 heb ik gekocht bij Arie in Brummen, en moet worden afgebouwd.
Ik heb de auto aan het lopen, echter zijn er een paar dingen die nog niet helemaal fijn zijn.

De auto loopt namelijk niet stationair.. Nu ben ik gaan zoeken om mogelijke oorzaken uit te sluiten.
Eerst even de info voor zover ik weet over de motor: het is een 2.8 AAA met DIS onsteking, schijnt dat deze uit een Sharan komt uit 1997 met oa climate control, abs en meer van die prut.

Ik heb hem gekocht met een kabelboom waarvan ik niet zeker weet waar deze uit komt.
Naar zeggen komt deze uit een Golf MK3. Ook de ECU is mij niet bekend.

Nu het verhaal,

Als ik de stappenmotor loshaal blijft de auto wel stationair lopen, als ik deze weer aansluit hoor ik hem omslaan en valt de motor uit.
Een andere stappenmotor doet precies hetzelfde.

Ik heb de auto uitgelezen en er kwamen 4 storingen naar voren, te weten:
01265 Magneetspoel van EGR klep, permanent
01257 Stationairklep, permanent
01247 Magneetklep van koolfilter, permanent
00553 Lucht/massameter, permanent

De luchtmassa meter lijkt ook te werken, als je zachtjes ertegen blaast gaat de motor anders lopen en valt uit.

Nu is er vanavond alleen 1 probleem bij gekomen! Het kan niet op!;)
Vanavond bij het testen van de LMM viel de auto helemaal uit. Na het starten sloeg deze weer aan zonder stappenmotor, echter zijn er 2 cilinders die niet meer aangestuurd worden door de DIS, cilinder 3 en 5.

Ik heb ondertussen niet echt meer een idee wat het kan zijn.
Wat nog zou kunnen is dat de ECU niet bij deze kabelboom hoort, de ECU heeft het loodje gelegd oid..

Ik hoop op een reactie!
Dit klinkt mij als sluiting. Je zou ff een pinout schema moeten fixen van je ecu die je hebt en dan met de multimeter op de ecustekker moeten meten of je op de goede sensor uit komt. Dan weet je of je kabelboom klopt. Heb je de motor en kabelboom er zelf ingelegd of zat het er al in ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
magneetklep egr,denk rare ecu. Op 4cilinders lopen lijkt me een probleem van de dis bobine. EGR klep en luchtmassa meter passen in elk geval niet bij elkaar. Je hebt voor deze set up een ander gasklep huis nodig.Zoek eerst maar eens het nummer van je huidige ecu op, van daar uit kun je verder.