Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door Witte
Beste vr6 gabbers,

Ik heb (toch wel flink) problemen met het beestje.

Nog geen 3000 km geleden heb ik mn koppakking vervangen. Het was niet nodig, maar gewoon uit voorzorg heb ik dat gedaan. Blok heb ik er toen uitgehaald en nieuwe koppeling, nieuwe waterpomp nieuwe kettinggeleiders( die was wel noodzakelijk) nieuwe vsnaar en nieuwe rotorarm er allemaal opgezet.

Nu is het probleem dat hij nu ineens zo heet word dattie begint t koken als een malle, komt ontzettend veel druk in op de slangen te staan en (natuurlijk) spuit het water het als een gek leeg uit het reservoir als ik die opendraai. Als de fan aanslaat koeltie ook niet meer(genoeg) af.

Ik heb de thermostaat er tijdelijk uitgehaald om te kijken hoe de reageert, maar tevergeefs.

Een monteur/maat van me zegt dat de koppakking kapot is of dat de is kop gescheurd, maar daar sta ik dus echt van te kijken.

Kan iemand anders mij met zijn goede ervaring helpen? Alweer de koppakking... Is heel leuk werk en alles, alleen ivm met tijdgebrek en stage hoor ik liever dat het probleem wellicht ergens anders ligt... Afbeelding

Thanks alvast!Afbeelding
Door ATi
Waterpomp? schoepjes eraf? ergens verstopping? zie je wel doorstroming in het expansie reservoir?
Door klamath
idd, waterpomp eens nakijken. En heb je bij het losdraaien van de kop je wel exact aan de voorschriften/volgorde gehouden? Anders heb je namelijk ook nog aardig kans dat je kop krom is getrokken.
Door Witte
ATi schreef:Waterpomp? schoepjes eraf? ergens verstopping? zie je wel doorstroming in het expansie reservoir?
Ik heb idd wel doorstroming dat is juist hetgeen waar ik zo van sta te kijken.
Door Witte
klamath schreef:idd, waterpomp eens nakijken. En heb je bij het losdraaien van de kop je wel exact aan de voorschriften/volgorde gehouden? Anders heb je namelijk ook nog aardig kans dat je kop krom is getrokken.
Ja, uiteraard. Ik heb de juiste volgorde en natuurlijk ook de juiste aanhaalmomenten toegepast. Ik heb (met mn droge waterhoofd) de thermostaat eruitgehaald maarjah, dat zal ook niet zonheel veel nut hebben aangezien vr6 de bypasswerking heeft.

Ik ben van plan de radiateur nog uit te spoelen met soda, en ander zou ik het ook niet weten dan de kop weer los te schroeven...

Maar, kop krom getrokken??