Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door jarnodeparno
Hallo,

Ik heb een Golf2 VR6 rotor en had al een tijdje last van vermogensverlies tijdens vast toerental, wanneer ik dan gas geef pakt de auto weer op totdat ik toerental weer op een vast RPM houd. Wanneer dit probleem optreedt, is ook de stationair loop slecht, motor valt bijna uit en pakt plots weer op. Onlangs zijn de problemen erger geworden dit gebeurde eigenlijk toen het weer omsloeg en we zoveel regen hebben gehad.

Vandaag diverse zaken na gelopen (ik dacht aan probleem in lucht/brandstof regeling) uiteindelijk zou ik de ECU controleren en trof ik aan wat in onderstaande foto's te zien is. Ik heb zelf de ombouw niet gedaan, maar de persoon die dat wel heeft gedaan vond het handig om de ECU in een plastic zak te doen. Deze plastic zak stond vol met (regen) water en op de ECU groeiden al paddenstoelen. Ook zijn de stekker pinnen gecorrodeerd evenals de print.

Nu heb ik niet zoveel vertrouwen meer in deze ECU en ben ik op zoek naar een andere. Nu kan ik voor weinig een andere ECU kopen, maar het VW/Bosch nummer wijkt af, info hieronder.

Wat ik nu heb: Golf VR6 2.8 litre (AAA)-91/92-Bosch Motronic 2.7-0 261 200 495/021 906 258 A

Wat ik kan kopen: Golf VR6 2.8 litre (AAA)-92-Bosch Motronic 2.7-0 261 200 491/021 906 258 C

Is het mogelijk om een ECU met ander type nummer te gebruiken?

Ik neem aan dat ik bij een andere ECU de originele chip gewoon verhuis naar de "nieuwe" en misschien het de ECU opnieuw moet inleren?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt de hulp!

Groeten,
Jarno
Door reeynie
Roest=weerstand dat gaat je niet helpen idd. Het is best de moeite waard om printplaatreiniger te kopen en voorzichtig de print schoon te maken en ffe een dagje te laten drogen indirect boven de verwarming (niet te warm). Zorg ervoor dat de pins van de ecu en die van de stekker weer mooi roestvrij worden en kijk of dat het probleem oplost. Hoe dat met type nrs zit durf ik ook niet te zeggen maar ik ga er even vanuit als de ecu ook van een 2.8 komt die van dezelfde sensoren gebruikt maakt ontsteking enz enz is het een kwestie van de stekker erop prakken en klaar (weet niet of die dingen immo hebben maar die moet dan wel immo vrij zijn)

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Door Swinkley
kijk eens wat ik nog heb liggen! Moet hem alleen wel even zoeken. Zal vanavond of morgen even kijken en dan laat ik het je weten!
Bijlagen
uploadfromtaptalk1441974090204.JPG
uploadfromtaptalk1441974090204.JPG (1.78 MiB) 890 keer bekeken