Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
vr6 heeft meerdere slagen nodig om te starten sins ik het moterruim heb afgespoten
denk dat het aan die grote ronde stekker ligt
heeft iemand een schema er van kan ik eens kijken waar al die kabels voor dienen
ook de koelslangen worden hard als die warm zijn (110 graden) op de auto baan is die maar 70 graden snep er niks meer van en hoop dat iemand mij verder kan helpen het gaat om een golf 3 2.8 vr6 1993 auto heeft pas 151000 gedraaid en zou het zonde vinden om een andere aan te schafen
auto heeft jare lang zonder problemen gelopen b.v.d ger
Begin met uitlezen!!! kan een hoop zoekwerk schelen :lol:

Grote ronde stekker is de T42 (geeft al aan dat er 42 draden door verbonden worden)
Dus ik zou zeggen, haal die eens los (losdraaien is tegen de klok in) en bekijk op corrosie > oplossen met WD-40 en of contactspray

T42 lopen draden van: Injectoren, Sensoren koelvloeistof en ECU, Inlaattemperatuur, Ontsteking, Nokkenassensor, Oliedruksensoren, Olietemperatuur, Stroomvoorziening extra waterpomp, Gasklephuis positiemeter en stationair-regeling.

Slangen die erg hard worden kan zijn: Expansievat-dop (vervangen voor een nieuwe > blauw) slechte waterpomp (schoepjes die afgebroken zijn) ergste geval lekke koppakking

maar goed, kan nog veel meer zijn... b.v. slechte doorstroming radiateur etc. etc.
Wat ik ook vaak zie zijn goed werkende koppakingen :lol: met defecte koelkanalen :shock:

m.a.w. koppakking doet zijn werk, alleen blijken de koelkanalen verrot, ook daardoor krijg je wisselingen in koelwatertemp (doorstroming is te veel) en kunnen de slangen ook hierdoor harder worden bij wat meer toeren... overigens wil je dit ook niet hebben, want het koelwater loopt dan te snel weg uit de cilinderkop :o
Bijlagen
Nieuwe koppakking VR6.JPG
Defecte koel kanalen koppakking VR6.JPG
het probleem met de 5de cilinder is opgelost het lag aan de t42 stekker ik heb de stekker vernieuwd en start en brult weer als vanouds
alleen straks ff een stuk rijden en kijken wat de koeling doet maar dat post ik wel nog
bedankt nog voor de info