Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door marc
Hallo,
Mijn vriendin had al een paar keer gehad dat ze ergens reed en dan zo opeens het vermogen helemaal weg valt en loopt dan allen stationair en als je dan gas geeft dan valt hij uit.
Na het uit zetten kan ik gewoon weer starten en doet hij weer normaal.
Heb hem uitgelezen en daar kwam het volgende uit.

Friday,03,April,2015,18:24:10:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401

Address 01: Engine Labels: 021-906-258.LBL
Control Module Part Number: 021 906 258 F
Component and/or Version: MOTOR PMC 1
Software Coding: 0261203025
Work Shop Code: 1267357236
VCID: 1737D5857596851
2 Faults Found:

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal

Readiness: N/A

de motor was uit dus de speed sensor kan weg

Kan aleen de lmm dit veroorzaken??
Door reeynie
Kabelbreukje of slechte aardverbinding, op gerrit speek (ff googelen) kun je veel van die foutcodes terug vinden en dan staan er ook eventueele oorzaken tussen
Door marc
ja dat er waarschijnlijk geen goede verbinding is dat snapte ik al maar vind het raar en ook gevaarlijk dat je dan helemaal geen gas meer kan geven en dat de auto opeens stil komt te staan als de lmm het even niet doet.
Door reeynie
Je zou zeggen dat dit door de noodloop komt maar noodloop bij een vr6 is zover ik weet meer vermogensverlies dan niet meer rijbaar. Dan zou het ook logisch zijn dat als je de auto opnieuw start dat de computer weer gereset is. Zeker gevaarlijk, heb gister last gehad van vocht in de ecu en dan doet hij het helemaal niet meer.
Door marc
nee noodloop is het niet tis echt pats boem en loopt dan alleen nog stationair als je geluk hebt.
iets meer gas en hij valt dood
Door marc
ja mag wel ik ken die van mij zo niet vinden.

heb er nu een andere lmm op dus even kijken als het nu aan de lmm ligt
of aan de bekabeling.
Door reeynie
Als ik van vakantie terug ben zal ik ff naar tekeningen kijken......heb je de zekeringen nagekeken btw die willen ook wel eens versmelten maar niet door gaan dan krijg je ook de meest idote storingen
Door marc
Ja zoals ik het lees een breuk maar is het een breuk intern of in de kabelboom
Nee ik heb de meet waarden niet bekeken wist ook niet dat dat kon bij dit type
Waar kan ik de waarden vinden dan? En waar moeten we op staan?

Nee heb verder nog niet naar zekeringen gekeken.
Weet jij toevallig welken? Of bedoel je in het algemeen de zekeringen

Ok ik hoor het wel en alvast bedankt en nog een fijne vakantie
Door reeynie
Ik zou ze allemaal ff op weerstand checken (die moet 0 zijn) uit het hoofd zou ik niet kunnen zeggen naar welke je moet kijken want bij mij komt bijv de hoofdvoeding van de injectie vanuit een 50a zekering bij de accu en gaat dan door het fuel crashrelais dan door het brandstofpomprelais en dan door een 15a zekering(zit dus achter dezelfde zekering als de brandstofpomp) dus allemaal ff checken gaat sneller dan helemaal uitzoeken welke zekeringen er mee te maken zouden kunnen hebben.
Weerstand zorgt Bij een digitaal signaal 1/0 zoals je krukas sensor dat je pulsen gaat missen en bij een analoog signaal 0/1023 krijg je een ander waardenbereik dus elende. Maar het kan ook net zo goed een kabelbreukje zijn of een slechte ground of idd gewoon een defecte sensor.
Check ff bij gerritspeek.nl hoe je de meetwaarden moet checken en waar je ze kunt vinden die legt het uitgebreid uit met log grafieken.
Door marc
Ik zal eens kijken als ik even tijd heb
Ik verneem dat hij nu toch wel anders reageert nu de andere lmm er op zit
Tis net of hij iets pittiger is en de automaat schakelt ook wat anders dan anders
Zal eens kijken als ik der uit kom met die waardes
Door haroen
ik had ook zo een probleem.
Bij mij was het de bobine die stuk was.
Als mijn auto warm werd ging hij ook inhouden en raar lopen doen.
Nieuwe erin en weg probleem ;)
Door marc
Hij loopt niet raar als hij warm of koud is
Maar reageert wel beter op het gas
En heb de originele filter er weer op gezet want zag
Dat de lmm erg smerig was
Wel jammer van het geluid maar ja
Door klamath
LMM al een keer schoon gemaakt? Had zelf hetzelfde probleem met de Mk3. andere LMM er op, was het probleem opgelost.

Als je wat meer geluid wilt, ga de onderste/vieze heflt van de luchtfilterbox even te lijf met een boormachine. ;) Ik zou de gaten wel alleen aan de onderkant/buitenkant doen, waar deze niet direct op het plaatwerk mikken. dan galmt het geluid ook niet zo door de karosserie heen. :mrgreen:
Door marc
tot nu toe nog niet weer gehad met de andere lmm dus even afwachten wat hij verder gaat doen.
Had de oude lmm ook al schoon gemaakt maar heb die er nog niet weer op gehad.