Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door bigturbogolf
hallo

mijn golf2 vr6 slaat pas aan als die hem 5seconde rond heeft gegooid.
de restdruk van de brandstofpomp is denk ik goed want als ik hem na het afzetten weer meteen start, start die ook moeilijk.
heb een paar dingen gedaan:
stationair regelklep gereinigd
blauwe 2polige tempsensor vervangen

er zitten geen storingen in alleen de toerental sensor op de motor maar dat blijkt normaal te zijn bij een vr6 van 93
hoop dat jullie me kunne helpen.

Gr Ralf
Door tempel
ATi schreef:Verkopen ook...
Ga jij je mond eens spoelen, vervelend ventje :lol: Jij neemt het woord verkopen wel erg vaak in de mond tegenwoordig, wil je er over praten? :?
Door klamath
als je hem stopt, en dan direct weer start (na 10 seconden oid) start die ook moeilijk?

zou ik eens beginnen met een injector reiniger er in gooien. Als ik een gokje moet wagen lekken de injectoren iets benzine in de inlaat als je hem stop zet. (dus in gesloten stand lekken ze iets.) en als je hem dan weer wilt starten krijgt die in het begin gewoon veels teveel benzine. dat moet eerst even worden weggewerkt, en daarna loopt die wel weer.

kan uiteraard niet met 100% zekerheid zeggen. maar hebben het hier al met 2 auto's gehad. dus het is wel degelijk een mogelijkheid. :D (plus, zo'n reiniger kost de wereld niet, en is ook nooit verkeerd om er eens in te doen. ;) )
Door tempel
een andere optie is, als je zeker weet dat dat het is, je injectoren ultrasoon laten reinigen. Heb ik meer vertrouwen in als in reinigingsmiddelen.
Door bigturbogolf
injectoren zou inderdaad kunnen.
bij mijn vader op het bedrijf hebben ze een ultrasoon bad gevult met water.
carburateurs van mijn motor gingen daar ook prima mee schoon.
of moet er speciaal spul in dat bad als je injectoren reinigt.
Door bigturbogolf
als ik de motor niet laat draaien en ik lees de auto uit dan geeft hij idd de storing nokkenas sensor, hallgever.
heb nog niet gekeken of dat ook zo is als de motor draait.
maar dan moeten die storingen weg zijn toch??
Door tempel
Dat is niet goed, krukassensor is een normale melding bij VR6jes t/m '95.
Of dat al dan niet weg zou zijn bij draaiende motor is niet relevant, vervangen die zooi.