Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door Falcosxm
Beste sixpacks
het is weer zover dat we er ff niet helemaal uitkomen.
raad en een discussie waard zoals gebruikelijk niet anders verwacht hier.

Heb een inhoudende motor. 2.9L
starten prima.
rustig gas geven prima.
flink gasgeven rond de 2000-3000 1 bonk inhouden en dan gaat die wel.. vermogen lijkt er te zijn.
in deel last gasgeven 1 keer inhouden en dan gaat die ook weer, vermogen lijkt er te zijn.
geen fout codes.

Lmao..... ervaring hiermee iemand?

mocht de discussie hierbij beginnen...
Door marc
Heb het zelf ook al jaren en na het vervangen van een aantal dingen wel iets verbetering maar nog niet goed.
Het is bij mij als de motor warm is en dan ook niet altijd inhouden dus zeg het maar en om nu alle sensoren te gaan vervangen is ook een dure
Door ATi
Luchtmassameter
DIS Bobine
Gaskleppositiemeter (op gasklephuis)
Brandstofdruk probleem, ofwel ouderdom pomp

ik weet dat er een nieuwe brandstofdrukregelaar op zit, heb ik zelf nog gedaan :lol:
Door klamath
Heb je het brandstof filter al eens vervangen?
Door ATi
Die heb ik nog vervangen (toen de wagen nog in nederland was) :lol:
Door Falcosxm
LMAO ATI
Ok, DIS bobine heeft een scheur erin, nieuwe is onderweg.
luchtmassa meter ga ik ook met alcohol ff een schoonmaak beurtje geven.
GAskleppotentio... met vagcom bekeken, 10% gas los... loopt gewoon normaal op tot 93.6%.... 93.6% is dat wel genoeg? ik vindt 100% perfect, zal daar ook ff naar kijken of er een millimeter erbij kan gesteld worden.
Ik zal de druk ook meten... zou niet zo gek zijn dat eens te bekijken.
drukregelaar en filter is duidelijk dat ATI dat weet lol.
Door Falcosxm
Ik had eingelijk met eem luchtmassa of dis een storing verwacht van misfire, of mixture problemen. maar helemaal clean.
heb wel nogsteeds een code 00522 in de clim module.. maar engine module is die niet te zien.. zou je weten welke van de drie het kan zijn... niet de blauwe , zou de zwarte met 4 polen kunnen zijn... hmm klinkt bijna het begin van een mop.. een zwarte en 4 polen zaten in een sensor........
Door ATi
Gasklep-positie-meter: 10% gas los... loopt gewoon normaal op tot 93.6%.... 93.6% = goed

DIS-Bobine, als daar een beste scheur in zit, zou het met vochtig weer zeker een probleem kunnen zijn

Luchtmassameter laat zich niet altijd zien via uitlezen, dat zijn van die sensoren die als het ware langzaam dood gaan.

Met uitlezen zie je nooit een misfire terug, de VR6 was nog niet zo geavanceerd dat hij dat kon herkennen, de OBD2 kan wel misfire herkennen door mixture probleem (onvolledige verbranding)

Blauwe sensor (thermostaathuis)
Zwarte sensor (thermostaathuis)

zijn destijds ook al vervangen

in het begin toen de VR nog in onderhoud was bij mij had hij een start-probleem bij warme motor... uiteindelijk was het de brandstofpomp, deze is toen vervangen voor een 2e hands, dus vandaar dat het ook nog de pomp kan zijn, immers is die ook niet nieuw