Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door darkspyder
Goede avond leden,

Ik heb vrijwel zeker een KVS Lek alleen kan niet vinden waar.
het lijkt wel of hij de kvs uit het resevoir gooit want ik heb bijna altijd kvs op de rand van het resevoir liggen. nu heb ik ook geen secundaire waterpomp erin kan het daar aan liggen ? ik doe ongeveer zoals ik het kan zien 3 a 4 weken met een volle bak kvs ? weten jullie waar ik naar kan kijken ?

Grtzz, Raymond
Door ATi
Heb je de zwarte expansievat dop nog? vervang deze voor een nieuwe, deze reguleert namelijk de druk in het systeem

uiteraard kan het ook nog wat anders zijn, maar dat is zo niet te zien vanaf hier :lol:
Door darkspyder
Standaart expansievaatje was idd lek maar dat was al een jaar geleden.
die heb ik toen al vervangen. en ik kan nergens zien of die lekt
Door reeynie
Waarom denk je dat je een koelvloeistof lekkage hebt? Rokende uitlaat? Koelvloeistof verbruik hoog? Olie in je reservoir? Zie je water retour komen bij draaiende motor?
Door darkspyder
Of het nu rook of kou damp is weet ik niet als hij koud is iig veel rook/damp erachter
vooral bij stationair draaien voor stop licht bijvoorbeeld en als ik gas geef even een paar seconden daarna weer bij het volgfende stoplicht geen kvs bij de olie
Door reeynie
Dat is idd wat lastiger te zien met dit weer, maar wat ati zei kan ook als de dop het systeem niet meer onder druk kan houden zodat het niet gaat koken dan gooit hij het water uit het expansievat. Bij stationair draaien zie je dit waarschijnlijk niet. Als je geen lekkage kan zien bij stationair draaien zou ik eerst de dop vervangen en als het dan nog niet goed is de kop afpersen.
Door tempel
Je kunt ook lekkage hebben bij de thermostaat huis. Moet je kijken als hij warm is.
Heb ik ook gehad, als je de auto af laat koelen, zie je het naderhand niet meer. Is het mooi verdampt.
Door marc
Heb zelf ook al tijden (jaren) ergens een lek en moet ook 1 keer in de 2a3 maand kvs bij vullen om hem op peil te houden.
Waar hij lekt is mij ook nog steeds een raadsel.
Heb ook geen olie bij de kvs.
Door haroen
Waar het ook wel eens kan lekken is bij d radiateur, voornamelijk de randen die heel slecht te zien is. Kijk maar eens goed ernaar. als je een rood achtige stroop ophoping ergens ziet liggen dan weet je voldoende( als je rode KVS erin hebt tenminste)
Door Susan
Ik stond vandaag voor het stoplicht ook ineens stil met een enorme rookwolk onder de motorkap vandaan. Ook lekkage in de koelvloeistof slang die achter op het blok zit net onder de slangenklem. Klein scheurtje maar verklaart wel waarom ik er laatst zo veel in moest gooien. Tip dus om ff goed onder de slangenklemmen te kijken. Ook omdat je aangeeft bij stil te staan rookwolkje te zien. Lijkt me op het hete spruitstuk te druppen? Schijnt wel een kwaaltje te zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door ATi
En gebruik zoveel mogelijk de veerband klemmen! deze zijn vele malen beter als de slangenklemmen die je vast moet draaien... de meeste delen op een VR6 (zoals een thermostaathuis) zijn van kunststof, en als je dan een veerband-klem (origineel) erop hebt zitten zet deze mee uit, een slangenklem doet dat niet, en vreet zich zo in de slang = ook lekken...

ik hoor de meeste dan zeggen, ja maar je kan ze zo moeilijk plaatsen, daar heb je wel een speciaal tool voor, en dan is het heeeeeeeel makkelijk :lol:
Bijlagen
Slangklemtang.png
Slangklemtang.png (93.22 KiB) 1268 keer bekeken
N   016 410 1 (veerbandklem).jpg
N 016 410 1 (veerbandklem).jpg (23.39 KiB) 1269 keer bekeken
Door klamath
Kan ik me alleen bij aansluiten. zo'n tang is verrekte handig, en zijn die klemmen veel makkelijker te plaatsen.

Ook zijn die veerklemmen een heel eind beter als die schroef-klemmen. Die schroef klemmen drukken de slang vrij makkelijk kapot (worden vaak te strak aangedraaid), en verdelen de kracht van het aanklemmen niet zo mooi als de veerklemmen.
Ook kunnen de veerklemmen iets mee uitzetten als het zakkje heet word, vind je ook weer in de levensduur van de slang. :D