Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
goeie avond mede liefhebbers zoals het onderwerp al zeg ik heb een disco in me golf als ik op hoge toeren rijd. het gebeurt boven de 2000 toeren dus ben van mening dat het probleem zich in het hoge druk gebied voordoet. als ik rijd en volgas geef gaat het olie lampje knipperen boven de 2500 toeren als ik me gas los laat gaat hij ook gelijk weer uit. ik laat ook gelijk me gas los want wil niet dat er wat aan de motor kapot zou gaan. maar als ik onbelast gas geef (niet te hoog want dat is slecht voor de brommer) gaat echter het lampje niet branden. het gebeurt alleen tijdens rijden. ik vervang zoiezo volgende week beide sensoren want zit een beetje roest op en vind het er niet uitzien zo. maar iemand vaker zoiets soortgelijk meegemaakt ik maak me wel zorgen want ben al zo zuinig op het kloppend hart.

MVG Patrick
Verwacht zelf alleen eerder een kabelbreuk ergens. Omdat deze bij volgas de storing geeft, en bij lage belasting niet. Bij volgas zal je blok meer kantelen, omdat deze zich meer schrap moet zetten. Kan in het geval van een kabelbreuk oid net genoeg zijn.
De olie lamp gaat, voor zover ik weet alleen aan als de lag druk voeler geen druk meet. Dit is voor zover ik weet onafhankelijk van de motor belasting of toerental. als die op contact staat, is die sensor actief. (brand immers ook als die niet loopt.)

Dus ik zou zeker weten de kabelboom ook nalopen! (met name de draadjes die van de motorkabelboom naar beneden lopen naar de 2 sensoren. die liggen vrij open daar, en willen wel eens breken. ) misschien is het ook alleen de stekker die verroest is.
Check dus dus stekkertjes op de sensoren ook even goed, en die grote ronde stekker die aan de zijkant van de motor zit.
Goeie morgen oké dat is wel een goeie tip Dank je wel ik heb zoiezo 2 nieuwe zenders besteld zijn vandaag binnen zat ook een imitatie sensor in. Maar helaas hebben ze de motor stekker die aan de ketting kant van de motor zit ooit een x verwijdert en alles aan elkaar gesoldeerd dus zal deze ook wel een x opnieuw gaan verbinden bedankt voor de tip als ik meer weet laat ik het weten
Dan verwacht ik dat in die bundel een koude soldeerverbinding zit (eigenlijk dat de draden alleen nog maar tegen elkaar aan liggen.) en dat deze door het kantelen van het blok de verbinding verliest. iig, dat zou mijn eerste gok zijn.
Ja klopt heb de kabel verlegd met een andere bocht en nou is het over dus ff heel de kabelboom vernieuwen van de motor kan ik m gelijk clean weg werken gaat wel weer wat werk in zitten denk daarna ook gelijk de sensors vervangen was miss niet echt nodig maar het oog wil ook wat in ieder geval hartelijk bedankt