Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Rijd hier al een paar weken mee rond..

Op elk moment gebeurt het, niks te maken met koude of warme motor.

Gewoon onder het rijden, onder lichte, zware of zelfs geen belasting valt er af en toe een cilinder weg, en klikt er een relais in mn zekeringkast..

Iemand enig idee welk relais t moet zijn en hoe dit in elkaar steekt?
109 al vervangen, dacht eigenlijk dat dat t was.

Thnx in advance
Heb ik gehad met mijn Chinese disbobine, al verklaard dat het geluid van een relais niet. Maar VR6 beschikt niet over een relais dat 1 cilinder uitschakeld, zal toeval zijn.Misschien hoor je de Dis doorslaan.
Even aan t kloten geweest vandaag, het relais wat klikte was er een met nr. 53.
Dit zou op een of andere manier te maken moeten hebben met de lambda.

Met uitlezen kwam de code voor de lambda ook naar voren.

De 2e foutcode was schijnbaar iets met de voertuigen van cilinder nummer 5.

Moet ik dit vervangen of schoonmaken?
Misschien bedrading nakijken?

Afbeelding

Sent from my iPhone using Tapatalk
Door ATi
Relais 53 = verwarming lambda sensor, maar het kan ook de lambda zelf zijn, en dan is de verwarming van de lambda zelf stuk deze kun je doormeten (als die koud is) > ndien hoger dan 30 Ohm Lambdasonde vervangen

Code 01253 Verstuiver 5e cilinder - N83

Of de T42 stekker nalopen!!! of stekker op de injector zelf!!! zit deze wel goed vastgeklikt! heb ik al meerdere malen gezien, bleek de stekker op injector los of de T42 stekker was gecorrodeerd, uiteindelijk kan ook nog de stekker op de ECU (onder het parafaan) gecorrodeerd zijn.

of in het ergste geval injector defect of laten schoon maken
Nee ben er nog niet uit, even snel t42 gecheckt, zag er uit als nieuw.. Van de week ff de brug op voor de lambda (denk dat t een beetje rottig zit met de uitlaat nu) en ff inlaat eraf schroeven.

Sent from my iPhone using Tapatalk