Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door VR6Golf
Hey

Ik heb een nieuwe lambdasonde nodig, nu heb ik geïnformeerd bij o.a. VW en bij diverse onderdelen leveranciers. Niemand kan met duidelijkheid zeggen welke lambdasonde geschikt is. Er is een 3 en 4 dradige lambda, maar ze weten niet welke geschikt is.

Het gaat om een vr6 uit begin 94 met disontsteking. Weet iemand welke geschikt is?
Door RayVr6
Dit is een zeer makkelijk klusje het makkelijkste zal zijn op een brug bij een doe het zelf hal...

Als je bij jou de motor kap open doet kijk aan rechts achter zie je op de motorsteun 2 stekkers zitten een van de lambdasensor. Je ziet zo welken het is want die komt van je cat af. Van daar kan je ook de draden tellen en zien wat voor stekker het is.

Suc6.[OK HAND SIGN]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door tempel
Het makkelijke klusje kan behoorlijk tegenvallen. Lambda sonde kan behoorlijk vast zitten. De hier welbekende Arie heeft er daarom een aparte open ringsleutel voor gekocht. Lambda van mij moest bij het vervangen van de kat warm gestookt worden (ja,ja. de houder op de kat 8) ) om hem los te krijgen. Zat er 2 jaar in, was met keramisch vet behandeld.

Zou dit de goeie voor jou moeten zijn: http://www.mister-auto.nl/fl/lambdasond ... 3!267.html
Door VR6Golf
De lambda zat idd goed vast en ging met een normale sleutel er niet vanaf. Heb het laten doen en moest met een speciale sleutel gedaan worden. De krukassensor was ok niet goed meer en is ook vervangen. Nu zijn alle sensoren vervangen :D :lol: