Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Onlangs een Golf II VR6 aangeschaft, werkelijk een heel fijn exemplaar. Het volggende is echter aan de hand (Was mij vooraf bekend)

Nadat de auto gestart is valt binnen de eerste minuut het toerental een aantal keer terug naar bijna afslaan. Het toerental pakt zelf weer op en na een minuut is het goed. Dit gebeurt meestal maar niet altijd.

Als de brandstoftank nog 1/4 vol is (of leger) dan wordt de brandtstofpomp hoorbaar.

Er is mij versteld dat de originele GolfII tank + pomp nog ingebouwd zijn en dat hierdoor de problemen onstaan.

Als ik de auto op contact zet dan is de pomp een halve seconde hoorbaar en daarna niet meer.

Het klinkt alsof de auto onvoldoende brandstof krijgt en daardoor bijna afslaat. Aangezien de auto na de moeizame start wel normaal rijdt (ook wanneer ik lomp hard rijdt) lijkt het mij niet een flow/debiet probleem.

Is dit op te lossen door de pomp tijdens op contact te zetten langer te laten draaien?

Alvast bedankt voor het mee denken,
Jarno
Klinkt logisch maar wil je dat? lijkt mij dat je met bv. een grotere pomp (bij de tank) meer bereikt. Dom gedacht misschien maar zet er een druk meter tussen en je ziet misschien een dip.... zoniet dan lijkt mij dat de huidige pomp genoeg levert. Brandstof filter vervangen kan ook een oplossing zijn ;)