Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door johnVW
Ola

de Brandstof pomp relais van Mike ze wagen tikt best hard tijdens het starten
maar start gewoon en loopt gewoon kan dat een kwestie zijn van de Relais vervangen ?
of moet ik verder denken handig voordat we spullen bestellen en niet nodig hebben
Door Trevr6
Ik heb precies hetzelfde probleem. blijft maar tikken.
Ook al eens een ander relais in gezet, blijft hetzelfde.
Ik heb me er maar bij neer gelegd... :roll:
Door johnVW
Thanx ga ff neuzen

Arie mijn 6 heeft ook een probleem (( af en toe )) ik denk zelf aan me contact blokje

soms start ik hem dan valt ie eerst terug naar 500 toeren en dan pas stationair als ik dan wil wegrijden houd ie helemaal in en begint af en toe te ploffen (( denk uit me luchtfilter )) draai ik me contact uit en aan ben ik ervan af en met regen en slecht weer lijkt hij daar het meeste last van te hebben ik heb al is op jou advies me standaard luchtfilter erin gelegd maar toen had ik af en toe ook het probleem
zou dat me contact blok zijn?
Door ATi
John, is die al wel uitgelezen? kan ook je LMM (luchtmassameter zijn) maar begin altijd met contactblokje, dan ben je die ellende kwijt...
Door johnVW
ATi schreef:John, is die al wel uitgelezen? kan ook je LMM (luchtmassameter zijn) maar begin altijd met contactblokje, dan ben je die ellende kwijt...

ja bij het uitlezen gaf hij ooit aan dat me Me gasklep wat mee was maar na het resetten was dat weg

ik ga idd maar is kijken naar het blokje ik heb ook het gevoel dat ik vermogen mis hoe zou ik dat het beste kunnen bekijken moet ie dan gelijk op de dyno?
Door ATi
Luchtmassameter van een OBD II dis is wel erg gevoelig! voor olie resten van een sportfilter... en bij het uitlezen zie je haast nooit de luchtmassameter terug, tenzij die inwendige sluiting heeft

Schoonmaken kan je niet doen met remmenreiniger, want dan kan die gelijk in de kliko... er is wel een soort van contactspray in de handel waarmee je hem kunt schoonmaken, en dan moet je hem daarna schoonblazen...
Door johnVW
Carburateur reiniger goed denk je ?
Bijlagen
foto.JPG
foto.JPG (119.78 KiB) 810 keer bekeken
Door ATi
John, dat durf ik zo niet te zeggen... ik zou gewoon contactspray gebruiken (is ook een soort van reiniger...

Remmenreiniger (uit spuitbus) is relatief koud... en beschadigd dan je elektronica van de LMM en maakt ook alles schraal...

ik heb vorig jaar nog een OBD II gered met contactspray van het merk:
CRC 2-26/200 - 200ml - Contact spray

zit ook een apart geurtje aan, daarom deed die LMM het weer denk ik... :lol:

daarna even met luchtovertollige eraf geblazen... en daarna weer rijden...
Door johnVW
ATi schreef:John, dat durf ik zo niet te zeggen... ik zou gewoon contactspray gebruiken (is ook een soort van reiniger...

Remmenreiniger (uit spuitbus) is relatief koud... en beschadigd dan je elektronica van de LMM en maakt ook alles schraal...

ik heb vorig jaar nog een OBD II gered met contactspray van het merk:
CRC 2-26/200 - 200ml - Contact spray

zit ook een apart geurtje aan, daarom deed die LMM het weer denk ik... :lol:

daarna even met luchtovertollige eraf geblazen... en daarna weer rijden...
Topper. Ga ik dat ff halen en proberen. Thanx man