Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door darkspyder
klamath schreef:Opgerekte kettinggen hebben deze motoren geen last van, dat zijn de latere 24v modellen met een enkele ketting boven, de Golf 3 blokken hadden allemaal nog een duplex ketting. ;)

Hoe zijn de bougies er aan toe?
Slangetje naar de brandstofdruk regelaar na gekeken? (zit links voor op de motor)
de klep van de tank ontluchting (zit achter het luchtfilter) als je die slang dicht houdt, gaat het dan beter?
en omdat de bougie kabels vrijwel over de volle lengte plat op de motor liggen, zijn deze nog wel gevoelig voor doorslaan als ze ouder worden. hoor je een fel tikkend geluid onder de kap?

om antwoord te geven op jou vragen

-niet specifiek naar gekeken de druk regelaar
-ontluchting moet dan filterbuis eraf ? zo ja die klep waar de buis op aangesloten zit werk prima.

- slangetjes niet dicht geknepen even proberen van de week.

-bougie kabels zien er op het oog prima uit bougie's zelf geen idee misschien maar gewoon vervangen wat voor bougie's moeten erin?

- en ik hoor wel een tik onder de kap ja dacht eerst aan de ketting maar heeft die tik ergens anders mee te maken?
Door klamath
als je erg felle tikken hoort, kan het zijn dat dit het overspringen van een boegiekabel naar de massa toe is. In het donker de auto stationair laten lopen. en dan met een plantenspuit over de kabels nevelen. als ze doorslaan, moet je het dan kunnen zien.
Door darkspyder
ik heb nu de kabels na gekeken die zijn prima niet droog of hard gewoon flexibel zoals een normale kabel.

alleen de bougies nog niet na gekeken dus ik denk dat ik die gewoon ga vervangen.

zijn er nog specifieke eisen aan een vr6 bougie of niet.

welke kan ik het beste nemen

gr. raymond
Door klamath
Hee Raymond, Goede mougies voor de VR6 zijn NGK - BKR5EKUP (Voor alle jaren zijn deze goed) Zijn niet ge goedkoopste bougies helaas. maar dit zijn de OEM boegies.
Door tempel
bougies.jpg
bougies.jpg (63.58 KiB) 2065 keer bekeken
Deze zijn goed genoeg. Platinum dingen zijn 2x zo duur, gaan niet 2x zolang mee.
Door darkspyder
nu was ik een beetje aant rond kijken op internet en kwam deze tegen zijn dit de juiste bougie's voor mij 2,9 vr6 http://boelm.nl/bougie-ngk-bkr5eku-voor-vr6.html en met wat voor bougie sleutel trek ik de oude eruit nog iets speciaals ?

en kan ik de oude bougie's er uit halen en een willekeurige er terug inzetten of moeten ze er op een bepaalde manier in?

gr, raymond
Door Mario
darkspyder schreef:nu was ik een beetje aant rond kijken op internet en kwam deze tegen zijn dit de juiste bougie's voor mij 2,9 vr6 http://boelm.nl/bougie-ngk-bkr5eku-voor-vr6.html en met wat voor bougie sleutel trek ik de oude eruit nog iets speciaals ?

en kan ik de oude bougie's er uit halen en een willekeurige er terug inzetten of moeten ze er op een bepaalde manier in?

gr, raymond
Onderdelen Direct is goedkoper dan Boelm met deze bougies. =D> :mrgreen:
Door peanutsNL
Bougiekabels zijn iets aparts, zit (hopelijk) een sleutel voor aan de haak van je motorkap..
Zo niet, even een stalen zoeken op internet of even vragen bij brezan..
Bougies zelf is niks bijzonders, gewoon zoals normaal.. Kijk alleen uit bij het vastdraaien dat je niet alles verrot draait, vast is vast!
Jochem, kom er maar in met de nm's :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Door tempel
Bougies vast is vast :roll: , koop maar een momentsleutel. Aldi heeft ze regelmatig in de aanbieding. De ring onder de bougie moet plat worden gedrukt voor een goede afdichting.

De laatste jaren al heel wat VR's gezien met vermogens verlies dankzij "compressie verlagende" bougies. #-o Nieuwe bougies 20Nm + 90graden.
Door ATi
:lol:

Lol

Maar, ik gebruik ook altijd (met nieuwe bougies) een likje keramische vet beetje op het schroefdraad, en dan de bougies erin draaien... je zal merken dat de bougie soepel erin draait en dat je dan bij het vastdraaien goed aan kan voelen dat je de compressie-ring goed platdrukken (dit is ook het moment/gevoel dat je denkt dat je het schroefdraad aan het slopen bent) :lol: en dan op 20-25 Nm aanhalen
Door darkspyder
ik zit nu te wachten op de levering zal waarschijnlijk wel na het weekend zijn,

maar wat bedoelen jullie met 20 - 25 nw aanhalen ?
Door peanutsNL
Met momentsleutel, 20-25 Newton-meter, en dan nog 90* draaien

Door marc
johnVW schreef:
darkspyder schreef:
johnVW schreef:Heb je een rotor of een dis?

Volgens mij maar weet het niet zeker is het een Rotor
Als je een rotor heb. Kan je nog ff je contactpunten nakijken en je rotor zelf
Contactpunten?????? :P :mrgreen:
Door klamath
peanutsNL schreef:Met momentsleutel, 20-25 Newton-meter, en dan nog 90* draaien

alleen bij nieuwe boegies. en alleen als de nieuwe bougies een holle ring hebben. (hebt ook varianten waar een koper ring omheen zit, die kun je dus geen 90gr na trekken.

Ik draai de bougies er altijd met de hand in. (met dop en verlengstuk, zonder ratel) tot deze goed aan liggen. bij nieuwe boegies dan 1/4 slag (90gr) natrekken. bij oude boegies (waar de ring al plat is.) 1/8 slag na trekken.
maar uiteraard met gevoel.. vast is vast.
Door tempel
Een rotor blok wil wel wat onregelmatig lopen met opgerekte ketting, lopen sowieso stationair wat rommeliger als een dis blok. Stationair toerental bij warme motor ligt tussen 6-en 700 toeren.
Door klamath
idd. de dis blokken kunnen de ontsteking per 2 cilinders tot ik meen 10 graden onderling van elkaar verstellen. rotor kan dit uiteraard niet. (die kan alleen de ontsteking voor alle 6 cilinders in 1x verstellen.