- 17 mar 2014, 22:42
#265841
Hallo,
Ik ben Mike en heb een half jaar geleden een golf 3 vr6 gekocht als donor auto voor een andere auto. Toen liep de motor goed en was er geen vuiltje aan de lucht.
Nu een paar maanden later hebben we de motor over gezet in de andere auto. in de tussentijd is er een ketting revisie uitgevoerd en is de koppakking ook vervangen.
Motor loopt wederom weer prima alleen dampte deze bij stationair lopen. in het begin dachten we dat zal wel vocht zijn uit de uitlaat maar de damp bleef ook op bedrijfstemperatuur. Het is niet veel maar het irriteerd je eraan zeg maar. na een paar keer draaien kwamen we erachter dat hij koelvloeistof verloor. het vreemde is dat we dit terug vonden in de olie nadat er een klepstoter begon te tikken op bedrijfstemperatuur.
Hebben jullie misschien een idee hoe de koelvloeistof bij de olie kan komen? aangezien er een nieuwe koppakking tussen zit dus dat ik eigenlijk vrij onwaarschijnlijk. De oliekoeler hebben we gecontroleerd en deze is ook niet de boosdoener... Zal de kop dan gescheurd zijn???
het gaat trouwens om een AAA Rotor motor.
PS: Sorry voor het lange verhaal.
Ik ben Mike en heb een half jaar geleden een golf 3 vr6 gekocht als donor auto voor een andere auto. Toen liep de motor goed en was er geen vuiltje aan de lucht.
Nu een paar maanden later hebben we de motor over gezet in de andere auto. in de tussentijd is er een ketting revisie uitgevoerd en is de koppakking ook vervangen.
Motor loopt wederom weer prima alleen dampte deze bij stationair lopen. in het begin dachten we dat zal wel vocht zijn uit de uitlaat maar de damp bleef ook op bedrijfstemperatuur. Het is niet veel maar het irriteerd je eraan zeg maar. na een paar keer draaien kwamen we erachter dat hij koelvloeistof verloor. het vreemde is dat we dit terug vonden in de olie nadat er een klepstoter begon te tikken op bedrijfstemperatuur.
Hebben jullie misschien een idee hoe de koelvloeistof bij de olie kan komen? aangezien er een nieuwe koppakking tussen zit dus dat ik eigenlijk vrij onwaarschijnlijk. De oliekoeler hebben we gecontroleerd en deze is ook niet de boosdoener... Zal de kop dan gescheurd zijn???
het gaat trouwens om een AAA Rotor motor.
PS: Sorry voor het lange verhaal.
