Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door CorradoB
Hallo,

Ben al lange tijd bezig met mijn corrado, hier lag eerst een 2.0 16V blok in en er ligt nu een 2,9 vr6 disbobine motor in. nou loopt deze stationair nog steeds niet lekker, als die warmer word, is het beter, maar ook nog niet top. verder met rijden, hoger in toeren loopt die als een trein!

Zodra ik de stekker van de stappenmotor eraf haal, loopt de motor al stukken beter, als ik daarna de stekker er weer op druk, valt die in toeren weg en valt die uit. heb 3 verschillende stappenmotors geprobeerd maar geen verschil. zit nou ook een nieuwe op. heb het hele vacuum systeem gecontroleerd door er met remmenreiniger op te spuiten, maar kan ook daar geen lek vinden.

Zit een nieuwe stappenmotor, plofdempertje, luchtmassa meter, bobine, bougiekabels, bougies, blauw watertemperatuur sensor, klopsensor voorkant van het blok en een nieuwe lambda sonde in. meeste zat nog niet bij de motor vandaar dat ik het allemaal nieuw op heb geschroefd.

eigenlijk ben ik een beetje ten einde raad. en is mijn vraag of iemand van jullie misschien de corrado zou kunnen uitlezen. en het liefst hier thuis, omdat de auto nog niet gekeurd is. om te kijken of daar wat uit komt. heb dit ooit zelf al is geprobeerd, maar lukte me niet. ik woon in Winterswijk, in het oosten van Gelderland.

verder zijn andere suggesties natuurlijk mogelijk!

alvast bedankt!