Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Hallo,

In principe zegt de titel al genoeg.

Daarbij heb ik nog steeds het probleem dat de VR6 onregelmatig stationair loopt en redelijk laag (500 toeren).

Ook al ik mijn koppeling in druk onder het rijden zakt hij in een keer naar 200-400 toeren en schommelt. soms wil hij weleens uitvallen bij stilstand.

Heb de bougies vervangen & bougie kabels zijn goed.
Wat ik nog ga doen is:

-Luchtmassa meter schoonmaken.
-Stappenmotor schoonmaken.
-Injectoren schoonmaken.
-Vacuüm slangen nog een keer kritisch bekijken.

Iemand nog tips of ervaring met een van deze twee problemen?

Met vriendelijke groet,
Mike
blijft je olie ook koud?
zie je bij uitlezen een andere temperatuur dan op je dashbordmeter?
temperatuursensor of metertje kan ook kapot zijn. of de bedrading.

en is een zeldzaam geval is een nieuwe thermostaat doa=dead on arrival...
Idd wat jochtem ook al vraagt, wat is de olie temp onder het rijden. als die gewoon netjes 90+ graden is als de auto goed warm is, niks aan de hand.
Het uitvallen bij koppeling in trappen zou ik op een vieze stationair regelklep gooien. Tot je die schoon hebt gemaakt, is dat de hoofdverdachte.
Als je die schoon aan het maken bent, kijk meteen of de demper van de stationair regeling nog heel is, en de slangen heel zijn.
Kijk ook de carter ontluchting na, die wil ook wel eens lek zijn.
klamath schreef:Idd wat jochtem ook al vraagt, wat is de olie temp onder het rijden. als die gewoon netjes 90+ graden is als de auto goed warm is, niks aan de hand.
Het uitvallen bij koppeling in trappen zou ik op een vieze stationair regelklep gooien. Tot je die schoon hebt gemaakt, is dat de hoofdverdachte.
Als je die schoon aan het maken bent, kijk meteen of de demper van de stationair regeling nog heel is, en de slangen heel zijn.
Kijk ook de carter ontluchting na, die wil ook wel eens lek zijn.

Olie wordt wel 90 graden.

mooi, dan ga ik die bovenaan mijn "to do" lijst zetten.

Zaterdag ga ik eraan beginnen, ik houd jullie up to date !

Groet
hij moet snel 90 worden en dan toch wel verder stijgen.
90 is zeg maar de ondergrens.

Andere test:
Zelfs al is je thermostaat kapot, dan zou de temperatuur toch op moeten lopen als de auto stilstaat. De thermostaat leidt namelijk de koelvloeistof door de radiateur. Maar die heeft luchtstroming nodig om echt goed te koelen.
Jochem schreef:hij moet snel 90 worden en dan toch wel verder stijgen.

Andere test:
Zelfs al is je thermostaat kapot, dan zou de temperatuur toch op moeten lopen als de auto stilstaat. De thermostaat leidt namelijk de koelvloeistof door de radiateur. Maar die heeft luchtstroming nodig om echt goed te koelen.
Ik ben me bewust van de werking van een thermostaat.

Alleen ik vond het vaag dat als nog mijn temp meter laag bleef staan. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat de blauwe sensor niet deugt. Alleen heb ik geen idee welke ik moet bestellen mij een webshop.

Maar dat heeft geen hoge prioriteit op het moment.
Jochem schreef:hij moet snel 90 worden en dan toch wel verder stijgen.

Andere test:
Ik ben me bewust van de werking van een thermostaat.

Alleen ik vond het vaag dat als nog mijn temp meter laag bleef staan. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat de blauwe sensor niet deugt. Alleen heb ik geen idee welke ik moet bestellen mij een webshop.

Maar dat heeft geen hoge prioriteit op het moment.
tempel schreef:Je kunt het positief benaderen, carter ontluchting is niet verstopt. Hoeveel olie verbruikt dit apparaat, lijkt er op dat het blokje aan revisie toe is.
Ik heb geen flauw idee, hij is momenteel geschorst.

Ik ben me er wel van bewust dat hij olie verbruikt, bougie van cil 1 & 6 zijn zwart.

Groet
tempel schreef:Dacht ik al, Klamath heeft nog een leuk blok in de aanbieding. Ik schat het olie verbruik van je huidig blok op 1 liter per 750km.
In principe is de auto het niet waard om een andere motor erin te doen, de basis is niks bijzonders. Vr6 uit 93.