Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door Foxx
Mijn corrado wil helaas niet lopen op benzine. Ontsteking is in orde. Injectoren krijgen een signaal, komt benzine uit de leiding maar lopen wil hij niet.
Op lpg start de wagen direct. Iemand een idee waaraan het kan liggen?
Laatst gewijzigd door Foxx op 25 mar 2014, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
klinkt als een startonderbreker...

Het is dacht ik wel normaal dat de pomp pas gaat pompen als de motor is aangeslagen. Tot die tijd gaat hij alleen even aan om het systeem op druk te krijgen.
johnVW schreef:
Foxx schreef:Nog steeds niet opgelost helaas :(

hoelang heeft hij niet op benzine gelopen of was dat plotseling ?
Heb de auto nog nooit op benzine aan het lopen gehad. Kocht de wagen met een lekke krukaskeerring en toen ik hem na de kettingrevisie wilde starten deed hij het niet op benzine en wel op lpg. Bij de vorige eigenaar heeft de wagen ongeveer een half jaar stil gestaan, maar die zegt dat hij toen geen problemen had met lopen op benzine.
De knop heeft hier geen invloed op. Normaal start de wagen altijd op benzine en gaat pas na een aantal km over op lpg. De wagen wil echter niet starten op deze manier, enkel wanneer ik geforceerd op lpg start krijg ik hem aan het lopen.
65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - -
Is de enige foutcode, maar het lijkt mij dat als het hier aan lag dat hij op lpg ook niet zou lopen toch? Indien dit wel de mogelijke oorzaak kan zijn, wie heeft er hier in het zuiden van het land (omgeving sittard) nog een ecu liggen om te testen?
Die foutcode is niet fris, ik denk dat e.e.a. heeft met de aansturing van de injectoren
of een aantal injectoren zitten vast/verstopt... ik heb voor een tijdje terug ook een andere motor ingebouwd, oke deze injectoren waren nieuw! maar deden ook helemaal niks meer van het lange stilstaan (16 jaar) het reinigen hielp ook niet meer...
Pomp even uitgebouwd, levert wel nog debiet maar niet echt druk. Was sowieso een 3 bar pierburg pomp terwijl er een 4 bar drukregelaar op zit. Meteen even een nieuwe originele pomp besteld, komt maandag binnen. Hopen dat het daarmee opgelost is want goedkoop is het natuurlijk niet ;)