Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door yuli
Sinds twee weken heb ik een probleem met de Corrado Vr6 '92 automaat. Hopelijk herkend iemand het probleem wat ik ondervind. Meedenken apprecieer ik enorm.

Het begon met wat ik dacht naar mijn idee met een kapotte brandstofpomp. Ik moest een dagje naar veel bouwmarkten spullen halen. Op de snelweg kreeg ineens een korte hik maar sloeg gelukkig niet af.
Later bij een andere bouwmarkt aangekomen, wilde ik wegrijden en sloeg niet meer aan. Beste tijd bezig geweest met doorstarten en hij liep maar toen ik vervolgens wegreed viel deze om de paar meter stil.
Afijn, ANWB erbij deze kwam na een uur. Starten slaat in 1 keer aan en ja hoor geen problemen meer. Naar huis gereden met ANWB achter me aan -> geen problemen.

Uitvoorzorg heb ik vervolgens mijn brandstofpomp in de tank vervangen aangezien deze wat lawaai maakte met een nieuwe pomp. Vervolgens leek in eerste instantie alles ok totdat ik bij een stoplicht is spontaan uitviel -> starten direct aanslaan.
Later op de snelweg had ik weer eens een korte hik waargenomen.
Ook had ik eens met koude naar warme motor dat deze stationair ineens in toeren begon te klimmen (uit het niets) en eenmaal warm was het weg.

Vervolgens heb ik hem uitgelezen:
Thursday,30,January,2014,18:35:13:62939
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Address 01: Engine Labels: 021-906-258.lbl
Control Module Part Number: 021 906 258 BF
Component and/or Version: MOTOR PMC 1
Software Coding: 0261203039
Work Shop Code: 1267357253
VCID: 59B96BEFC3ECA9D6B3D-4978
3 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal

Dit was een meting met stil staande motor vandaar error 00513. Ik heb gisteren de blauwe sensor vervangen en de foutcodes gewist. Stuk gaan rijden geen problemen ondervonden en geen foutcodes.

Vanochtend naar mijn werk gereden, 1 keer afgeslagen bij een stoplicht en een hik op de oprit van de snelweg. :? Dit was telkens na het nemen van een bocht!

Vanavond nog is uitlezen.. Tevens nog is kijken of de pomp zweeft (niet is los geschoten van de banjonet sluiting in de tank).
Herkend iemand hier wat in?
Door yuli
Het probleem is nog niet opgelost. Het lijkt erop dat het probleem het hevigst is na de koude start en voor de motor op bedrijfstemp is. Ik sluit ook niet helemaal uit dat deze ergens valse lucht trekt maar dan moet het een benzineleiding zijn die slecht is.

Geen fout codes meer maar de meetblokken zeggen mij niet zoveel, daarvoor moet ik hulp inschakelen. De buitentemp sensor werkt correct.

Ik ga de LMM voorzichtig schoonmaken en het gasklephuis. Voor de zekerheid vervang ik het brandstoffilter en luchtfilter. Ik draai de bougies er is uit om te kijken naar de kleur.

Moet op te lossen zijn lijkt me
Door ATi
Een luchtmassa meter zie je met uitlezen niet vaak terug, ik bedoel dan foutmeldingen! dus kan best een luchtmassameter probleem zijn...

de oude types kun je nog redelijk schoonmaken met remmenreiniger
Door yuli
Probleem gevonden, eindtrap bobine kapot. Bobine faalde vandaag onderweg gelukkig helemaal. ANWB erbij en zo gevonden, nieuw bobine erin en het loopt weer als een zonnetje!

uiteindelijk gedaan:
- nieuwe brandstofpomp
- nieuw relais 109
- nieuwe blauwe sensor (melding VCSDS)
- lmm schoongemaakt
- gasklephuis schoongemaakt
Heb het nu ook, nieuwe Bosch bobine geplaatst een tijdje terug, en begint nu te pruttelen te pas en te onpas...
Ook hoor ik een relais klikken terwijl er niks hoort te klikken...
Iemand suggesties?

Sent from my iPhone using Tapatalk