Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door froggy
heb pr. met motor, eigenlijk niet de motor.
als motor warm komt soms gaat hij dan wat vloeistof buiten steken langs de dop en het rare is dat hij soms meer buiten steekt als hij maar net warm is geweest.
nu heb ik de dop al vervangen maar pr. nog niet verholpen. :(
denk niet dat de thermostaat defect is want de beide slangen naar radiator worden warm.
wat ik vandaag wel gemerkt heb is dat de elec. hulpmotor niet werkte bij het contact aan, met behulp van een sleutel en daar even tegen te tikken hoorde ik hem terug werken maar niet goed, conclusie moet ook vervangen worden maar mijn vraag is eigenlijk , zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Door froggy
zal me even voorstellen, ben kim roggeman 34 jaar en ben al 15 jaar trouwe
vw bestuurder, nu ik me'n vr6je een jaar heb en er al veel plezier aan beleefd
heb, heb ik nu dit probleempje al 14 dagen, na even rondkijken kwam ik op dit forum
waar veel word besproken en goede tips gedeeld worden.
Door ATi
Als de hulpwaterpomp niet draait, is het een opstakel in het koelsysteem, die schoepjes in dat pompje kunnen dan net verdraait zitten, en daardoor geen goede doorstroming meer... dus kan het inderdaad de oorzaak zijn, zie het als een soort verstopping... de normale waterpomp (als je voor de auto staat links) waar ook de multiriem riem draait, kan ook wel eens problemen veroorzaken... daar breken de schoepjes vaak af vaak door ouderdom...
Door froggy
goede morgen, dank je ati, maar idd. zoals ik geschreven had dat ik dat pompje
deels terug kon doen draaien heb ik daarachter twee test ritten weesten maken
ene kort rijden ( net op temp.) dus en laten afkoelen en eentje met wat meer power
te gebruiken en langere afstand resultaat = =P~
nieuw pompje is al binnen en rijd er onmiddellijk achter. :)

dank jullie en hopelijk kunnen we nog veel dingen delen met elkaar want als ik
het voor iemand heb zijn het echte vw liefhebbers in hart en nieren.