Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Zoals de titel luid zit ik weeral met een paar problemen...
Of met andere woorden zijn de problemen nooit opgelost geweest dat kan ook.

De problemen komen sporadisch voor, waren een hele tyd weg (doordat ik lmm , stk en heel de inlaat had gereinigd enz..)

Nu vandaag half belgie rond gereden en uiteindelijk bij diegene die ik niet verwacht had, had een verloop stekker naar obd1..

Dus uitlezen maar.. En er kwamen een aantal foutjes opduiken. Hopelijk kan iemand mij hierbij meer info geven en mij aanduiden of uitleggen waar dat onderdeel zit en wat het doet en ja je weet wel :).

foutcode

1: Lambdaregeling : regelgrens onderschreden : sporadisch
2: 00281 (004) : sensor voor rijsnelheid : Mechanisch defect : Sporadisch
3: 00513 (003) : sensor motortoerental : Geen signaal : Statisch
4: 00532 (035) : Voedingsspanning : lost23 : statisch (door accu afkoppelen ?)
5: 00285 (016) : toerentalsensor rechtsvoor : signaal buiten tolerantie : statisch
6: 00285 (004) : toerentalsensor rechtsv : mechanisch defect : statisch
7: 00599 (004) : aannemelijkheid druk-/remlichtschakelaar : mechanisch defect : statisch.

Kan wel zijn dat sommige problemen al opgelost waren maar nog in het storings geheuge stonden of dat sommige problemen met elkaar te maken hebben of weet ik veel :D . Toch graag wat info zodat ik dit kan nazien..
Dus als ik het goed begrijp heb je motor problemen. Wat voor problemen heb je dan? (heb je probleem niet gevolgd eerste keer).

Sowieso als je motor problemen hebt dan lijkt het me handig om fe lambda te controleren.Kan je simpel weg het makkelijkst doen door 4 gas meting. (op voorwaarde wat de storing/motorproblemen hebt).
Ik hoor het graag
probleem is dat de wagen (koud of warm) by het ontkoppelen voor rood licht vaak wil stil vallen en ook stil valt.

ik heb de wagen tot vandaag ook nooit uitgelezen dus of deze fouten er in stonden voor ik de wagen kocht of dat deze erna zyn gekomen daar kan ik niet op antwoorden.

de vooraf gaande problemen waren circa het zelfde.

toen heb ik : stationair toerental klep , luchtmassa meter , gasklephuis gereinigd.

dit heeft even geholpen en problemen kwamen na 1week terug.

toen zyn de bougie kabels , bougies , rotor en verdeler kap veranderd.
probleem was dacht ik opgelost maar daags nadien terug het zelfde liedje.

met naderonderzoek viel me op dat het pennetje waar de gaskleparm op rust helemaal beneden bleef staan.
pennetje ingevet en toen is het weer lange tyd goed gebleven.

paar weken nadien begon de wagen enorm te stotteren,haperen , inhouden noem maar op..
was er een darmpje van inlaat naar n80 klep van koolstof filter gescheurd. darmpje vervangen en alles liep weer als een zonnetje.

nu viel my wel op dat het toerental vaak schommeld tussen 1000 en 500 toeren. soms ging de wagen in 1 tik in gang.. andere keren duurde het een paar slagen langer.

en nu kreeg hy het weer dat hy de neiging heeft met stilvallen en soms gewoon ook stil viel.

daarom laten uitlezen omdat ik echter niet wist wat er echt gaande was.

en dit zyn de foutcodes die er zijn uitgekomen.

vooral de motor toerental sensor luid my het probleem.

de andere foutcodes zyn van myn abs sensor die niet diep genoeg zit waardoor deze een fout geeft of defect is.

dusja zou graag weten waar deze motor toerental sensor zit.. hoe ik weet dat deze effectief stuk is en hoe ik eventueel als er een kabelbreuk is hoe ik dit moet uitmeten en waar deze kabel toekomt. en ook waar de sensor zit van rijsnelheid.

zoek gewoon info waar deze zitte en hoe ik deze fouten kan oplossen
Hmm, plofjes in uitlaat hoorbaar wil meestal zeggen dat er valse lucht aanzuigt. Verklaart ook waarom hij wil uitvallen bij stoplicht en je fout op lambda. Ik zou alle slangen checken en anders met remmenreiniger op inlaat spuiten. Loopt de motor goed weet je zeker dat hij valse lucht aanzuigt. Succes en hoor het wel :)