Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door doebie
Beste forum leden.

Voor dat ik mijn ketting heb laten reviseren had ik al problemen met de motor dat deze stationair hard schommelde. En ook soms durfde uitvallen bij uitrollen voor rood licht (soms viel hij bijna uit maar dan net weer niet).

Toen heb ik de luchtmassa meter, stk en plofdemper gereinigd, bougie kabels en bougies zijn ook vervangen. Uiteindelijk was het het pinnetje waar de gasklep arm op ruste die benede bleef staan. Problemen waren opgelost.

Nu dat mijn ketting gereviseerd is heeft de wagen 2dagen goed gelopen. maar nu begint het probleem terug wat ik ervoor had alleen iets erger.. Uitvallen bij uitrollen en sinds vandaag ook stotteren/inhouden. Als ik dan even gas geef tot 4000 toeren draaid hij weer eventjes goed (tot het volgende licht of kruispunt waarbij ik moet ontkoppelen).

Als de wagen uitvalt en daarna terug start draaid deze stationair weer normaal. start ook zoals niets..

Alles is wel los geweest zoals lmm , stk , inlaat (deels), rotor , en een hoop sensors..

Ik ben ten einde raad en weet niet waar ik moet beginnen. uitlees mogenlijkheden heb ik niet
ATi schreef:Ow dat is goed voor die slopel voor mij! brand ie ook los...
Jij spoort echt niet :lol: Je moet het lot niet tarten, meer dan 100km in een ####, straks ga je het ook nog leuk vinden 8) , het zou verboden moeten worden.
Wat voor voorbeeld geef jij die kinderen aan de Golfslag, ze raken helemaal van de leg.
probleem opgelost.

heb me rot gezocht.

lambda getest= oke
stk getest= oke
lmm laten testen= oke
onstekings module getest =oke
5 of 6x de timing van de ketting nagekeken om echt zeker zeker te zyn want op een gegeve moment twijfel je echt aan alles.

en uiteindelyk wat bleek het te zyn... een kl*te darm die van het gasklephuis richting de passagiers vleugel naar een soort van filter ging met daarop nog iets met een stekkertje op en nog 2 soort van brandstof slangetjes.. die namelyk langs onder gescheurd was.

iemand enig idee wat dit is en wat dit doet?

in ieder geval hy loopt 100x beter.

ohja voor ik het vergeet, iemand enig idee hoe je het stationair toerental verhoogd by een vr6? vind namelyk dat hy aardig laag draaid nu hy geen valse lucht meer trekt..
en die klep mag ik deze ook reinigen of ? en dat filtertje welke achter die n80 klep zit? of gewoon afblijven.

dat hy enorm plofte zeg dat wel. ik schrok me kapot, net alsof er een kanon schot word gelost :-D als je dan in zulke kleine straatjes ryd weergald dit hard.

iemand enig idee hoe je het stationair toerental verhoogd. myn vr6 draaid net bove de 500 toeren gok op 600a650
False lucht na de lucht massa meter... poe klote zooi. Lambda zonde zal wel gek geworden zijn en de verstuivers open knallen.