Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Door doebie
hallo.

recent heb ik een passat 35i gt vr6 gekocht. nu viel my onlangs op dat aan het inlaat spruitstuk een aansluiting zit voor een darmpje.
motorkap open en rechts van de inlaat zit en teutje

nu by my zit hier gewoon een rubbere bougie dop over :s god mag weten waarom.

iemand enig idee voor wat deze aansluiting dient en waar deze normaal naar toe moet en op wat moet aangesloten worden?
Door klamath
Ik neem aan dat je geen airco hebt op je Passat? De Corrado heeft een electrische rembekrachtiging (tov de Golf 3, welke een vacuum gestuurde Rem servo heeft.)
Ik verwacht dat de Passat ook nog de electrische rembekrachtiging heeft, dus die heeft de dikke vacuum slang niet nodig voor de rem.
Als je dan ook geen airco op de auto hebt, hebben ze helemaal geen reden om een vacuum leiding in de auto te plaatsen, dus die hebben ze dan ook gewoon afgedopt. :)

Teminste, zo aan je omschrijving te oordelen gaat het om de dikke tuit die direct aan de voorkant van de motor zit, rechts aan de zijkant bij de inlaat bochtjes.
Door doebie
heeft geen airco en als ik me niet vergis heeft deze idd elec rembekrachtiger.
moet deze normaal niet compleet dicht zyn ? hier staat een rubbere bougiedop op die je op scooters en motors terug vind..
en hier zit dan ook een gat in. veronderstel dat dit als redmiddel is gebruikt.

nu iemand enig idee hoe dit origineel was ? of hoe ik dit het properste en beste oplos. want myn redenering is nu dat hy langs daar valse lucht trekt
Door klamath
Daar zal origineel denk ikook gewoon een dop op hebben gezeten. of net als op de Corrado een doodlopend stuk leidingwerk. (dat heeft die van mij, die doodlopende leiding heeft dan 2 kleine aftakkingen, waarvan 1 voor de airco gebruikt is. de 2e is origineel ook afgedopt. )

Gewoon een netjes passende rubberdop vinden die er strak omheen past, en je bent klaar. is vacuum, dus de slang zal er nooit zomaar af willen springen.

Of heeft je Passat toevallig een EGR klep? (of hoe ze dat toen noemden. )

http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/199 ... 924330/#18

In deze tekening van VagCat staat inderdaad op die plaats een dop die lijkt op een bougiedop.
daar gaat een leiding naartoe, welke volgens de omschijving 52cm lang moet zijn. (ga ervan uit dat deze voor de airco klep gebruikt zou worden. )

Uit welk bouwjaar is je Passat? is het een '91-er?
Door doebie
ben niet geregistreerd op die website dus kan geen tekening bekijken. ja bouwjaar 1991. een aaa rotor vr6.

by my is het net zoals een bougie dop zonder slang. dus 52cm neen :-D.

weet ook niet of deze een egr klep heeft en waar deze zich bevind by een vr6.
Door klamath
Die slang is ook een los deel. maar heb je de dop er al eens af gehaald, en er geprobeerd doorheen te blazen oid? (maw, weet je zeker dat hier een gat in zit? Kan ook een universele dop zijn, waar door die slang er in te drukken een gat gemaakt word indien de auto een airco heeft. )
Door doebie
ik heb de dop er idd afgehaald en er is duidenlyk een gat te zien.

daarom dat ik me eerst afvroeg of dit wel normaal was.

bedankt om de info.