Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Problemen met je motor? Misschien weet iemand raad
Beste VR6-ers,

Mijn Corrado VR6 heeft soms dat hij stottert bij lage toeren. Dat als je bijv. na een korte bocht optrekt dat hij even een seconde stottert. Dit doet hij soms maar zeker niet altijd.

Als ik zo rond kijk wijzen de meeste mensen naar de onsteking (dus bougie, kabels, bobine).

De kabels zijn volgens mij al redelijk oud, dus die zou ik wel eens kunnen vervangen.
(Waar kan ik die rode kabels overigens krijgen? De meeste onderdelensites hebben alleen zwarte. Edit: Deze anders: http://fourseasontuning.com/index.php?p ... 357998031A# ? )

Sommige mensen nog andere ideeën waar het aan zou kunnen liggen?
Wat ook een grote oorzaak van stotteren is, is als die valse lucht trekt. (bij stationair toerental, ofwel dichte gasklep, heb je ja het hoogste vacuum, en word het bij valse lucht trekken ook het meest verstoord.

Gaat de motor ook af en toe uit als je uitrolt en dan de koppeling in trapt?

Als je 50km/h in de 5e versnelling gaat rijden, hoe loopt die dan?
Heel soms valt hij wel eens uit ja bij het uitrollen. Dat was in het verleden erger, maar de laatste maanden slechts één keer voorgekomen. (vorige week toevallig)

50 km/h in zijn vijf zal ik vanmiddag eens proberen.

Thanks. :D
Ik zou eens kijken of die ergens valse lucht trekt. (stationair regelklep et af samen met de plofdemper. daar een keer op blazen terwijl je hem verder dicht houd. veel voorkomend euvel is dat die zwarte plofdemper (bij de gasklep) op de naad raat lekken. dan trekt die veel meer lucht naar binnen als die normaal zou kunnen door de gesloten gasklep, en zal die stationair erg arm kunnen lopen. en dus ook zo arm dat het mengsel in een cilinder wel eens niet ontbranden wil.
dan gaat je motor schudden/stotteren.
De Corrado is voor een beurt geweest en daar hebben ze hier ook even naar gekeken.
Volgens hun maakte twee bougiekabels niet goed contact met de bougies (kabel ging niet over de bougie heen). Deze zijn vervangen (bougies ook). Nu is het even aanzien of het probleem zich nog voordoet (is niet dagelijks).

Ben benieuwd. :)

In elk geval bedankt voor het meedenken. =D>